×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
پیشرفت چشمگیر گمرکات در شمال شرق کشور نتیجه توسعه روابط با همسایگان است

محمد مخبر امروز ۱۳ دیماه، در جلسه‌ای با حضور استاندار خراسان رضوی و مجمع نمایندگان استان برای بررسی و حل مشکلات، چالش‌ها و مسائل اصلی استان در حوزه‌های مختلف به ویژه آب، انرژی، راه و خطوط ریلی، با تاکید بر پیگیری مجدانه دولت سیزدهم برای اجرای مصوبات سفرهای استانی اظهار کرد: ظرفیت‌های هر استان در دولت و طی جلسات مختلف به خوبی بررسی و دیده شده است و در دور دوم سفرهای رئیس جمهور به استان‌های کشور علاوه بر تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه تمام، برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی هر استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان خراسان رضوی درخصوص تامین آب این استان و به ویژه شهر مشهد افزود: حل مشکلات آب مشهد در جلسات مختلف بررسی و نهایی شده است و همچنین با پیگیری‌های دولت کریدور شرقی پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان تا شمال شرق کشور و خراسان رضوی کشیده می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان خراسان رضوی بر توسعه بخش کشاورزی و کاشت زعفران و صنایع پایین دستی و فولاد و همچنین احیای قنوات این بخش از کشور تاکید کرد.

مخبر همچنین به سیاست توسعه روابط با همسایگان در دولت سیزدهم اشاره و تاکید کرد: پس از عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین توسعه روابط با همسایگان شمال شرقی کشور شاهد پیشرفت چشمگیر در گمرکات این استان به ویژه در سرخس هستیم که با توسعه خطوط ریلی و ساخت آزاد راه و جاده‌های ترانزیتی می‌توان یک منبع درآمد پایدار و اشتغال زایی در این خطه از کشور ایجاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمات دولت در خصوص تفویض اختیار به استانداران برای اداره کشور گفت: در جلسه رییس جمهور با استانداران کشور مقرر شد تا تیمی با بررسی ابعاد مختلف هر چه سریعتر طرح و اقدامات لازم برای اداره امور استان‌ها توسط استانداران و مقامات محلی ارائه کند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری و هماهنگی اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درخصوص توسعه و اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم در این استان، گزارشی از روند پیگیری طرح‌ها و مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان خراسان رضوی ارائه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، همچنین در این جلسه مجمع نمایندگان استان به ارائه نظرات، مشکلات و راهکارهای حل مسائل خراسان رضوی در حوزه‌های آب، انرژی، خطوط ریلی، اشتغال زایی، سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ، صنایع دستی، کشاورزی، توسعه قنوات، حل مشکلات حاشیه‌نشینی در مشهد و راه و مسکن روستایی در استان پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.