×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ویزیت ۷۰۰هزار بیمار در حاشیه مشهد

حمایت همه جانبه از محرومیت زدایی در حاشیه شهر و حضور تمام قد در عرصه مقابله با کووید۱۹ در روزها و ماه های آغازین هجوم بی رحمانه کرونا به کشور، ازجمله افتخارات بسیج جامعه پزشکی بوده است، که اگر این حضور مداوم و همه جانبه نبود، نتایج موفقیت آمیز کنترل بیماری، واکسیناسیون و اقدامات درمانی حاصل نمی شد. در این راستا مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به خدمات این نهاد در حوزه محرومیت زدایی درمانی در حاشیه شهر، گفت: برای ارائه خدمات درمانی مستمر به ساکنان حاشیه شهر، چشم اندازه ایجاد بیست نقطه در این مناطق برای ویزیت هفته ای بیماران را در دستورکار قرار دادیم.
محسن ذاکریان که به مناسبت روز بسیج جامعه پزشکی میزبان خبرنگاران بود، ادامه داد: ویزیت مستمر بیماران در این پانزده مکان ثبت و انجام می شود و هر هفته حدود چهارصد تا پانصد بیمار ویزیت می شوند و حدود ۱۵۰بیمار برای دریافت خدمات پاراکلینیک و عکس برداری رایگان به دیگر مراکز ارجاع داده می شوند.
او افزود: حدود ۸۲پزشک در این طرح فعالیت می کنند و تاکنون در حاشیه شهر ۷۰۰هزار بیمار در خط نخست ویزیت شده اند.

توزیع ۲۷هزار قلام کالای پزشکی
وی با اعلام این نکته که بسیج جامعه پزشکی در مدت درگیری با کرونا منشأ اقدامات ارزشمندی بوده است و در این زمینه در کشور رتبه برتر را دارد، با اشاره به پای کاربودن این نهاد از موج نخست همه گیری کرونا، گفت: با تلاش های بسیج جامعه پزشکی استان در روزهای کمبود تجهیزات بهداشتی حدود ۲۷هزار قلم کالای پزشکی و بهداشتی تهیه شد و در اختیار بیماران خاص و مراکز درمانی قرار گرفت.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان طرح «مسجد، سنگر سلامت» را جلوه دیگر خدمات بسیج جامعه پزشکی دانست و افزود: این طرح مبتنی بر مقابله محله محور بود که در قالب فعالیت در ۲۵۰۰مسجد استان بحث قرنطینه خانگی مبتلایان پیگیری شد.
وی با بیان اینکه در خیز پنجم با ایجاد قرارگاه شهیدسلیمانی به بحث درمان و تزریق سرپایی بیماران پرداختیم، اضافه کرد: در این زمینه دو مجموعه اردوگاه امام رضا(ع) در بولوار نخریسی و زائرسرای حضرت رضا(ع) در بولوار چمن در اختیار بسیج جامعه پزشکی قرار گرفت و در این دو مرکز با ارائه خدمات رایگان به ۲۱هزار بیمار سرپایی کرونا بار بزرگی از دوش شبکه درمان برداشته شد.

تزریق ۲۴۸هزار دز واکسن در حاشیه شهر
ذاکریان گفت: با ورود بسیج جامعه پزشکی استان، پس از هفتاد روز حدود ۲۴۸هزار دز واکسن در پایگاه های حاشیه شهر بسیج جامعه پزشکی تزریق شد.
وی بیان کرد: طرح «واکسیناسیون اتوبوسی» دیگر طرحی بود که با همکاری شهرداری مشهد دنبال شد. در این طرح ۱۰دستگاه اتوبوس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت و در مدت فعالیت صدروزه، بیش از ۱۱۴هزار دز واکسن به مردم به ویژه در مناطق حاشیه شهر تزریق شد.

روزانه ۸۰سقط جنین در استان
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این نهاد برای جلوگیری از سقط جنین در استان، گفت: در خراسان رضوی در کمترین آمار روزی هشتاد سقط جنین انجام می شود. بسیج جامعه پزشکی استان مقابله با سقط جنین فرزندان سالم را در خانواده ها در قالب مرکز «نفس» پیگیری می کند. این مرکز که از خرداد آغازبه کار کرده، اولویت فعالیتش را بر فرهنگ سازی در شبکه مسائل سقط گذاشته است.
ذاکریان بیان کرد: هم اکنون هفته ای پنجاه نفر از افرادی که قصد سقط جنین دارند، با مرکز نفس در ارتباط هستند و در مباحث حمایتی از بسته های معیشتی تا مشاوره روان شناسی به مدت دو سال برای این افراد در نظر گرفته شده است.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به اینکه این روش به زودی به روشی کشوری تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: حدود ۲۳۰ماما در این مرکز سازمان دهی شدند و در این طرح حدود پنجاه نفر بسته های معیشتی ماهانه دریافت می کنند. وی با تأکید بر اینکه اگر ۱۰درصد سقط جنین در استان کاهش یابد، ۹۰۰۰مولود در سال افزایش می یابد، اضافه کرد: تاکنون۲۵۰تا۳۰۰مادر با حمایت های مرکز نفس از این اقدام انصراف داده اند و امیدواریم در سال۱۴۰۱ بتوانیم در زمینه ناباروری فعالیت کنیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.