×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزارت جهاد کشاورزی امسال برنامه‌ای برای خرید زعفران از کشاورزان ندارد 

سید محمد آقامیری امروز دوشنبه در آیین شروع به کار رسمی یک شرکت بین‌المللی سهامی عام که از آن به عنوان بزرگترین تشکل زعفرانی ایران یاد شده است افزود: بهتر است این کار توسط تعاونی های محلی انجام شود.

وی با تاکید بر نقش نظارتی و حمایتی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: تشکل های این چنینی که از بین کشاورزان و برای کشاورزان است مورد تایید ما هستند و چه بهتر همه امور از جمله خرید و فروش محصول را هم خودشان انجام دهند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با یادآوری توانمندی فراوان تربت حیدریه در تولید محصولات کشاورزی و دامی از این شهرستان به عنوان قطب زعفران یاد کرد.

همچنین سخنگو و عضو هیات مدیره شرکت بین‌المللی زعفران اصیل سرزمین کهن (سهامی عام) در این آیین گفت: این تعاونی با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد تومان و با هدف حمایت از کشاورزان و دست‌اندرکاران حوزه زعفران از مرحله کاشت و تولید در مزرعه تا فرآوری و صادرات آن به بازارهای داخل و خارج کشور تشکیل شده‌ است.

مهدی جهانشیری افزود: این تعاونی متشکل از ۲ گروه شامل ۵۵ سهامدار حقوقی و ۱۳۰ سهامدار حقیقی و در جمع هزار و ۲۰۰ عضو از سراسر ایران است.

وی اضافه کرد: تمامی اعضای حقیقی و حقوقی این تعاونی از افراد تاثیرگذار، صاحب‌نظر و تصمیم‌ساز زعفران کشور نظیر زعفران‌ کاران کل، مالک یا نمونه، صاحبان صنایع مرتبط، صادرکنندگان و اعضای اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی هستند.

سخنگوی شرکت بین‌المللی زعفران اصیل سرزمین کهن با بیان این که رویکرد تعاونی، انتفاعی نیست گفت: هنر ما در بسیج سهامدارانی است که در شرایط کنونی سرجمع دارایی آنها به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد که می تواند محرک خوبی برای حوزه کشاورزی کشور و صنایع و مشاغل مرتبط با آن باشد.

جهانشیری افزود: ایجاد تشکل‌های زعفرانی از جنس این تعاونی باعث جلوگیری از فعالیت افراد و نهادهای غیرتخصصی در حوزه زعفران می شود./ایرنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.