×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
۲۵ درصد ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری متعلق به استان خراسان رضوی است 

به گزارش توس اکو ” غلامرضا قنبری” در حاشیه نمایشگاه صنایع غذایی ، نوشیدنی ها مشهد اظهارداشت: استان خراسان رضوی از نظر صنایع تبدیلی و فرآوری حدود ۲۵ درصد ظرفیت صنایع تبدیلی و فراوری کشور را دارد .

وی افزود : خراسان رضوی در بسیاری از زمینه‌های صنایع تبدیلی کشور در تامین مواد اولیه آن نقش دارد همچنین نقش بسیار قابل توجهی در امنیت غذایی کشوردارد .

قنبری تصریح کرد : وزارت جهاد کشاورزی درخراسان رضوی طی دو سال اخیر تمام تلاش و تاکیدش بر تکمیل زنجیره‌های تولید بوده است  تا بتوانیم هم قیمت تمام شده محصولات را در سر سفره مردم پایین بیاوریم و هم کیفیت و استاندارد تولید به ویژه صنایع خرد را بتوانیم ساماندهی و راهبری کنیم .

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: امروز مساله ما در استان خراسان رضوی وهمچنین در سطح کشور اینست که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی که در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و فراوری وجود دارد نیاز به بازارهای بیرون از کشور را داریم اما متاسفانه بخشی از صنایع تبدیلی ما در سطح کشور و استان غیر فعال است .

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های صادرات باید فراهم شود تا این محصولات بتوانند در بازار جهانی و همچنین بازارهای کشورهای همسایه نقش داشته باشند و تعاملات و ارتباطات و فعالیت‌هایی که در این چند سال اخیر در ارتباط با کشورهای همسایه اتفاق افتاده است خوشبختانه سبب شده که موضوع صادرات رونق بسیار خوبی پیدا کند.

قنبری با اشاره به برخی از موانع برای صادرات اظهار داشت : موانعی چون تعرفه‌های گمرکی، تعهد ارزی اگرچه در حال پیگیری است اما آن ها به عنوان مانع‌های اصلی بحث صادرات هستند که امیدواریم بتوان این‌ موانع را مرتفع کنیم تا تولید را در سطح استان و کشورمان رونق دهیم واز این رو می‌توانیم موفق‌تر در بحث صادرات عمل نماییم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.