×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عملیاتی شدن شعار سال ۱۴۰۲ و بازگشت سرمایه به کشور

محمد حسین روشنک در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ اظهارکرد: هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به مهار تورم و رشد تولید بسیار آشکار است.

وی افزود: ۹۰ درصد اقتصاد کشور در انحصار دولت است به طور مثال پتروشیمی و فولاد در اختیار دولت است و نمی‌تواند به طور کامل در اختیار بخش خصوصی باشد.

روشنک بر دیگر عوامل تورم زایی اشاره و افزود: مقام معظم رهبری در مقدمه نامگذاری سال جدید فرمودند که سرمایه‌گذاری در ۱۰ سال اخیر بسیار کاهش داشته است. به نظر بنده یکی از دلایل کاهش سرمایه‌گذاری در کشور تبلیغات نادرست بر ضدسرمایه‌داری است. به طور کلی هیچگاه نمی‌شود یک سرمایه‌گذار و کارآفرین سرمایه‌دار نباشد، بلکه ابتدا باید سرمایه‌دار بوده تا سرمایه‌گذاری کرده تا در ادامه کارآفرین شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بی اعتمادی را از دیگر عوامل تورم برشمرد و افزود: وقتی که بی اعتمادی باشد مراجعه به بازار برای خرید طلا و دلار نیز افزایش پیدا کرده و سبب گرانی طلا و دلار شده که در این صورت به طور خودکار تورم ایجاد می‌شود.

روشنک عنوان کرد: برخی از کالاها در انحصار دولت است به طور مثال میلگرد کیلویی ۱۱ هزار تومان بوده و اکنون به ۳۶ هزار تومان رسیده است.همچنین شرکت‌های برق و گاز که در انحصار دولت هستند به بهانه این به کم مصرف‌ها می‌بخشند و از پرمصرف‌ها جریمه دریافت می‌کنند و پرمصرف‌ها نیز کالای خود را به قیمت بالاتر به مردم عرضه می‌کنند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه دولت باید در همین ابتدای سال شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید را در دستو کار خود قرار دهد، اظهارکرد: باید در هیات دولت مصوب شود که شرکت‌های دولتی یا خصولتی در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ حق افزایش قیمت کالاهای خود را ندارند و حقوق عوارض گمرکی به هیچ عنوان افزایش پیدا نمی‌کند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط رهبری خود نیز به صورت مستقیم وارد شدند و چنین شعاری را انتخاب کردند همچنین مذاکره با عربستان، امارات و کشورهای منطقه مردم را امیدوار خواهد کرد. اگر امید در ملت ایجاد شود تورمی هم ایجاد نخواهد بود.

روشنک خاطرنشان کرد: مقابله با گرانی در اختیار دولت و مجلس است. دولت باید برای مهار تورم تلاش کرده و سخنان مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار داده که تلاش کرده و سخنان مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار داده که بدون شک تورم مهار خواهد شد، در این صورت امید و اعتماد به مردم بازخواهد گشت.

وی ایجاد امید و اعتماد در مردم، عدم دخالت در ساختارهای اقتصادی توسط مجلس، عدم شعارهای ضدسرمایه‌داری و کارآفرینی و عدم گرانی خدمات و … را از عوامل مهار تورم خواند و افزود: تحلیلگران باید تمام سخنان مقام معظم رهبری در نوروز ۱۴۰۲ را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. رهبری به عادی سازی روابط با کشورهای منطقه تاکید کردند و دولت باید تمام این‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند. همچنین ایشان به صراحت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دفاع کردند.

روشنک خاطرنشان کرد: دولت بایستی تیم اقتصادی خود را بازسازی کند تا شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید محقق گردد؛ اگر شعار سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود سرمایه‌ها به کشور باز می‌گردد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: اگر دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم سخنان نوروز ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری را سرلوحه جدی کار خود قرار بدهند نه تنها تورم نخواهیم داشت بلکه کاهش نرخ ارز، کالا و خدمات ایجاد شده که سبب افزایش اعتماد و امید در مردم می‌شود./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.