×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح “تقاطع مصلی” با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد بهره‌برداری شد

مهرداد بذرپاش در مراسم بهره‌برداری از فاز اول پروژه مسیر مصلی شرقی، اظهار کرد: در این شهر چیزی به نام بافت فرسوده و بنای ناپایدار برازنده نیست؛ بهبود وضعیت حاشیه‌شهر اگر تبدیل به مطالبه اجتماعی نشود عقب خواهیم بود.

وی ادامه داد: گزارش‌های خوبی از ساماندهی این محدوده توسط فرماندار و استاندار و شورای شهر داده شد هرچند هنوز راه درازی در پیش است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مهمترین گام ساماندهی احداث مسکن و نوسازی در این بافت هاست. ابلاغ جدید با هدف رونق ساخت و ساز برای ساکنین بعد از ٢٢ بهمن به اطلاع مدیران می‌رسد.

بذرپاش بیان کرد: همه تلاش این است که ساخت و ساز و تسهیلات را افزایش دهیم، بانک معین را در مشهد قرار خواهیم داد تا ارائه تسهیلات کند؛ در حوزه خدمات هر نوع امکانات ورزشی، درمانی و… نیاز است باید فراهم شود؛ در تامین مالی برای زمین زکریا آمادگی کامل داریم. وی یادآور شد: شورای شهر انگیزه این کار را دارند و دغدغه آنها حاشیه شهر است باید فرصت بیشتری به این عزیزان داده شود.

سرپرست شهرداری مشهد نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: عملیات ساخت مسیر شرقی مصلی و تقاطع غیر همسطح با ریل راه آهن با هدف اتصال این مسیر به بلوار حر و ایجاد دسترسی جدید برای اهالی شهرک های شهیدرجایی و شهید باهنر از مناطق حاشیه ای مشهد درحال اجرا است.

جواد اصغری اضافه کرد: این مسیر به طول ۶ کیلومتر درحال ساخت است که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته داشت.

وی تصریح کرد: بر طبق برنامه ریزی، ۲ کیلومتر ابتدایی مسیر با هدف اتصال تقاطع مصلی به جاده محمدآباد امروز و همزمان با دهه مبارک فجر بهره برداری شد.

سرپرست شهرداری مشهد ادامه داد: چهار کیلومتر باقی مانده مسیر مصلی شرقی با هدف اتصال آن به بولوار حر نیز درحال انجام است و پیش بینی می شود این مسیر تا خرداد ۱۴۰۲ به صورت کامل در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گیرد.

فرماندار مشهد نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد دغدغه همه مسوولان است، گفت: ستاد بازآفرینی شهری هشتم مردادماه ۱۰۴۱ به تصویب رسید و ابلاغ شده است.

محسن داوری افزود: طبق تفاهم نامه های منعقد شده، طرح بازآفرینی در حاشیه شهر مشهد در هشت پهنه و ۲۰۴ پروژه تهیه شده است.

وی گفت: ۷۰ پروژه را ستاد بازآفرینی برعهده دارد و دستگاه های اجرایی ۵۵ پروژه، شهرداری مشهد ۶۹ پروژه را اجرایی می کند و نهادهای عمومی و مردمی نیز بقیه را برعهده دارند.

داوری ادامه داد: اکنون در مجموع اجرای ۲۰۴ پروژه بازآفرینی شهری در مشهد، ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.