×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۵۳ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات خراسان رضوی

جواد جعفری، در خصوص ترانزیت کالا طی ۷ ماهه سال جاری از گمرکات خراسان رضوی اظهار کرد: ترانزیت کالا از گمرک سرخس طی هفت ماه سال جاری ۵۵۸ هزار و ۵۱۵ تن بوده که این عدد طی مدت مشابه سال گذشته ۳۲۸ هزار و ۲۲۳ تن بوده است. ترانزیت خروجی کالا طی ۷ ماه سال جاری نسبت به سال قبل رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان تزانزیت کالا از گمرک دوغارون طی ۷ ماه ابتدای سال جاری ۲۸۹ هزار و ۵۷۴ تن بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۹ هزار و ۴۳۴ تن بوده که میزان ترانزیت در ۷ ماه ابتدای سال جاری رشد ۴ درصدی را نسبت سه سال قبل نشان می‌دهد.

ناظر گمرک خراسان رضوی تصریح کرد: طی بازه زمانی یاد شده میزان ترانزیت کالا از گمرک لطف آباد ۳۰۵ هزار و ۲۴۱ تن بوده که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۱۴۳ هزار و ۸۵۹ تن بوده و میزان ترانزیت کالا از استان در سال جاری رشد ۱۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

جعفری با اشاره به اینکه جمع کل ترانزیت کالا از گمرکات خراسان رضوی طی ۷ ماه سال جاری یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۳۳۰ تن است، خاطر نشان کرد: این میزان در سال گذشته ۷۵۱ هزار و ۵۱۶ تن بوده است. به طور کلی میزان ترانزیت کالا از گمرکات خراسان رضوی در ۷ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی درباره دلایل رشد ترانزیت کالا از خراسان رضوی طی این مدت اظهار کرد: پیوستن ایران به پیمان شانگهای و اوراسیا و گشایش مسیر ترانزیت کالایی روسیه به ایران به علت وقوع جنگ اوکراین موجب رشد ترانزیت کالا از گمرکات استان شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.