×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۲۲.۸ درصدی اعتبارات عمرانی خراسان رضوی در لایحه بودجه ۱۴۰۲

رضا جمشیدی در خصوص مجموع اعتبارات جاری و عمرانی خراسان رضوی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: مجموع اعتبارات جاری و عمرانی استان تاکنون بالغ بر۴۷۲۴ میلیارد تومان بوده که ۲۸۸۱ میلیارد تومان معادل ۶۱ درصد تخصیص یافته است. از این میزان ۱۶۱۵ میلیارد تومان اعتبار جاری مربوط به دستگاه‌های مشمول بودجه استانی است که ۸۶ درصد آن در ۱۰ ماه نخست سال تخصیص یافت. همچنین اعتبارت عمرانی استان در سال جاری ۳۱۰۹ میلیارد تومان بود که ۱۴۹۴ میلیارد تومان یا ۴۸ درصد آن در ۱۰ ماه تخصیص یافت. امید است تا انتهای سال جاری این تخصیص افزایش یابد. تا پایان سال مالی دستگاه‌ها اجرایی فرصت دارند این اعتبارات را جذب کنند.

وی درباره وضعیت اعتبارات خراسان رضوی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: مجموع درآمدها برای استان در سال آینده بالغ ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم نسبت به سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است. از این عدد حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای مالیاتی و بقیه مربوط به درآمد سایر دستگاه‌هاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی درباره درآمدهای مالیاتی استان در سال آینده تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ درآمدهای مالیاتی استان ۳۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد دارد؛ این در حالی است که میانگین رشد درآمدهای مالیاتی برای استان‌های کشور حدود ۴۵ درصد است و این نشان می‌دهد فشار کمتری به مودیان مالیاتی در استان وارد خواهد شد. همچنین درآمد پیش‌بینی شده مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به مصوب سال جاری حدود ۲۴ درصد رشد منفی دارد. به دلیل عدم تحقق درآمدها در سال جاری و برای سایر استان‌ها رشد منفی ۲ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است. بنابراین در سال آینده سهم استان از درآمدهای کشور ۳.۲ درصد است. امسال تحقق ۳.۴ درصد از درآمدهای کشور وظیفه استان بوده است.

جمشیدی درباره اعتبارات هزینه‌ای یا جاری خراسان رضوی در سال آینده افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعتبارات هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه مشمول بودجه استانی ۲۳۱۹ میلیارد پیش‌بینی شده که ۴۲ درصد نست به سال جاری رشد دارد و وضعیت استان نسبت به میانگین کشوری بهتر است. میانگین رشد اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها در سال آینده ۳۹ درصد است. از مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان ۱۶۰۰ میلیارد تومان حقوق و مابقی مربوط به سایر پرداختی‌های دستگاه‌های اجرایی است. سهم استان از اعتبارات هزینه‌ای استان‌های کشور در سال جاری ۵.۷ درصد است که در سال جاری این رقم به ۵.۸ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده در اجزای مختلف رشدهای مختلفی لحاظ شده، خاطرنشان کرد: برای مثال در سهم سه درصد نفت و گاز حدود ۸۷ درصد اعتبارت عمرانی رشد داشته است. همچنین در اعتبارات استانی ۱۲ درصد و در قانون استفاده متوازن ۲۵ درصد رشد در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در اعتبارت استانی در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه زیارت داشته‌ایم که با پیگیری استاندار، مسئولان استانی و نمایندگان استان ردیف مستقلی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای ایجاد زیرساخت برای شهرهای مذهبی از جمله مشهد پیش‌بینی شده که البته عدد قابل توجهی نیست اما امید است با رایزنی‌های بیشتر این عدد افزایش یابد./ایسنا

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.