×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است

جواد اصغری در مراسم رونمایی از ۲۹ دستگاه اتوبوس جدید و بازگشایی محور شهیدمحبی و بهسازی محور رسالت در منطقه۳ مشهد، اظهار کرد: توفیق داشتم که در دوران خدمت، در مناطقی که موسوم به حاشیه شهر است، خدمت کنم و شاید بهترین دوران خدمتم زمانی بود که با مردمی صمیمی، خون‌گرم، کم‌توقع و وفادار که خواسته‌های معقولی نیز دارند، گذراندم و همچنان با برخی از آنان در ارتباط هستم.

اصغری یکی از مشخصه‌های بافت‌های ناکارآمد شهری را نفوذناپذیری آن‌ها بیان کرد و افزود: به این معنی که رفت‌وآمد‌ها در این مناطق سخت است و مشکلاتی برای مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان ایجاد می‌کند. توجه به حاشیه شهر‌ها از منویات رهبر انقلاب است و در مشهد نماینده ایشان نسبت به این موضوع تأکیداتی دارند.

به گفته وی، در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد نیز تأکیداتی برای این محدوده‌های شهر شد و اتفاقات خوبی رقم خورد. سازمان بازآفرینی پروژه‌های زودبازده را تعریف کرده است. با تأکید شورای شهر این طرح‌ها در پروژ‌ه‌های زودبازده۲ هم در نظر گرفته شده است.

سرپرست شهرداری مشهد ادامه داد: هم‌زمان با این مراسم، در مناطق مختلف شهر برنامه‌ها و افتتاحیه‌هایی داریم. یکی از پروژه‌هایی که امروز در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد، تعریض و آسفالت بولوار رسالت است و بازگشایی خیابان شهید محبی نیز از دیگر پروژه‌هاست.

اصغری خاطرنشان کرد: از ۲۹ دستگاه اتوبوس نیز رونمایی می‌شود که از امروز وارد ناوگان خواهند شد.

 

ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و میدل‌باس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز ۲۹ دستگاه اتوبوس به ۱۶۷ خط در مشهد افزوده می‌شود تا جابه‌جایی حدود یک میلیون مسافر در این کلانشهر تسهیل شود.

خلیل منبتی افزود: این ۲۹ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خریداری شده که ۷۵ درصد آن سهم دولت و مابقی را شهرداری تقبل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای دوره ششم ۱۶۹ دستگاه خودرو جدید شامل ۱۱۲ دستگاه اتوبوس،۳۰ دستگاه میدل‌باس و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اضافه شده است.

معاون شهردار مشهد گفت: همچنین قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه ناوگان جدید نیز منعقد شده که در نیمه اول سال جدید وارد خط می‌شود و شامل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس است.

 

افزایش بودجه عمرانی حاشیه شهر

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر، نیز در این مراسم اظهار کرد: در اصلاح بودجه سال گذشته ۳۸ درصد اعتبارات عمرانی به حاشیه شهر اختصاص یافت اما امسال این عدد به بیش از ۴۳ درصد رسیده است.

ایمان فرهمندی افزود: در دوره ششم مدیریت شهری سعی شد عقب ماندگی ها جبران شود، بدین منظور اعتبارات حوزه عمران و حوزه بانوان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر ایجاد پارک بانوان و دوچرخه رایگان برای بانوان در بوستانها نیز هستیم، هزینه فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی نیز در سال آینده افزایش قیمت نخواهد داشت.

عضو شورای شهر مشهد. ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیز بیش از ۱۴۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد شده و برنامه افزایش آن با کمک دولت به جد در دست پیگیری است.

فرهمندی افزود: در موضوع ساماندهی حاشیه شهر نیز کارهای خوبی عملیاتی شده که مهمترین آنها اجرای پروژه‌های زودبازه است و در سال اول فعالیت شورا ۱۰ میلیارد و در سال دوم ۱۵ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

شهردار منطقه سه مشهد نیز اظهار کرد: طرحهایی که امروز افتتاح شد از گره‌های ۲۰ ساله و مطالبه مردمی بود که با اعتبار بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مهدی خداشناس افزود: این طرحها در قالب پنج پروژه کلان شامل سه گانه ابتدای رسالت از بزرگراه شهید میرزایی تا کال دروی، سه‌گانه انتهای رسالت از رسالت ۸۳ تا کال کشف‌رود، اتصال خیابان شهیدمحبی به رسالت، بازگشایی رسالت۹۷ و دوربرگردان همت‌آباد است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.