×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درآمدهای مصوب خراسان رضوی ۱۰۸ درصد تحقق یافت

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت:درآمدهای مصوب سال ۱۴۰۰ در استان به میزان ۱۰۸ درصد وصول و بیش از میزان مصوب محقق شد.

رضا خواجه نایینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درآمدهای عمومی مصوب سال گذشته استان هشت هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان بود که طی همان سال ۹ هزار و ۳۲۶ میلیارد وصول درآمد در استان محقق و ثبت شد.

وی ادامه داد: این میزان وصولی نسبت به درآمد مصوب هشت درصد و نسبت به کل درآمد وصولی سال ۱۳۹۹ معادل ۵۴ درصد رشد دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و داریی استان خراسان رضوی اظهار کرد: حدود ۹۶ درصد درآمدهای عمومی استان از محل درآمدهای مالیاتی است که مصوب ۱۲ماه درآمدهای استان طی سال گذشته حدود هشت هزار میلیارد تومان بود که در این مدت با تلاش مدیریت و کارکنان اداره کل امور مالیاتیT هشت هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان وصول شده است.

خواجه نائینی افزود: درآمدهای مالیاتی سال گذشته خراسان رضوی نسبت به درآمد مصوب مالیاتی برای استان بیش از ۱۱ درصد و نسبت به درآمدهای سال ۱۳۹۹ حدود ۵۹ درصد رشد داشته است.

درآمد دولت شامل وجوهات مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند و این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون از مصادیق درآمدهای غیرمالیاتی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.