×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار در مشهد ایجاد می‌شود

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی روز چهارشنیه در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار افزود: در مجموع هزار و ۲۷۰ فیلمنامه، فیلم کوتاه، کلیپ، پویانمایی، فیلم داستانی و مستند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۲۱۹ اثر فیلمنامه و بقیه مربوط به گونه های مختلف فیلم است.

وی ادامه داد: از محورهای آثار تولیدی در این جشنواره سبک زندگی اسلامی، حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت، ایثار و جنگ نرم، تلاش در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار و امید به زندگی، ایثار اجتماعی ایثارگران در قبال مردم، ایثار مردم به اقشار مختلف مردم و ایثارگران جبهه مقاومت و نقش آنها در بیداری اسلامی است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در مجموع ۱۱۵ اثر رسیده به جشنواره با موضوع حجاب و عفاف نیز مرتبط است.

حسن زاده نامقی افزود: اگر در جشنواره فیلم کن فرانسه با محوریت مشهد به فیلم موهن “عنکبوت مقدس” پرداخته می شود و یا فعالیت جریاناتی مانند انجمن حجتیه و شیعه انگلیسی را در مشهد می بینیم به این دلیل است که مشهد الرضا(ع) دارای نقاط قوت و ظرفیت های بزرگ فرهنگی در کشور است و همین موضوع انگیزه میزبانی از نخستین جشنواره بین المللی فیلم ایثار در مشهد بود.

وی اظهار کرد: به‌زودی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار با رویکرد برگزاری جشنواره و ایجاد صندوق حمایت از تولیدات شکل می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ۸۰ درصد رسالت بنیاد شهید را خدمات فرهنگی عنوان کرد و گفت: نشست های تخصصی در کنار نمایش فیلم در بخش های مسابقه و خارج از مسابقه برگزار می شود که در بخش بین الملل فرهیختگان و چهره های هنری و فرهنگی ضد استکباری و ضد صهیونیستی از کشورهای مختلف به سخنرانی می پردازند.

ناصر باکیده، دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار نیز در ادامه گفت: افتتاحیه این جشنواره روز ۲۹ اردیبهشت در گلزار شهدای گمنام جبل النور برگزار و نمایش آثار نیز از ۳۰ اردیبهشت ماه تا دوم خرداد در مجموعه سینمایی مهر کوهسنگی هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۹ انجام می شود.

ناصر باکیده اختتامیه جشنواره را سوم خرداد اعلام کرد و افزود: از ۲۱۹ فیلمنامه رسیده به دبیرخانه ۴۰ اثر در بخش مسابقه حضور دارند و از مجموع آثار سینمایی ۱۱۱ اثر در بخش سینمای ملی و ۴۸ عنوان فیلم نیز در بخش بین الملل حضور دارند.

وی ادامه داد: در نهایت فیلم هایی از لبنان، آمریکا، یمن، پاکستان، هند، عراق، الجزایر، فرانسه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ایتالیا، سوریه، مالزی، اسپانیا و ایران در این جشنواره به نمایش در می آیند و ۱۲ فیلم سینمایی نیز در بخش خارج از مسابقه به صورت عمومی نمایش داده می شوند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار گفت: داوری آثار در بخش فیلم داستانی، داستان کوتاه و پویانمایی و فیلم بین الملل صورت می گیرد و به آثار برتر از سوی بنیاد شهید جایزه ۵۰ میلیارد ریالی به صورت مشارکت در ساخت آثار بعدی فیلمسازان تعلق می گیرد.

باکیده افزود:عزام صالح از عراق، عادل حاج محمد بیگ از بوسنی و هرزگوین، باسیل خطیب از سوریه و محسن برمهانی و محمد اسلاملو از ایران داوران بخش بین الملل این جشنواره هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.