×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خرید و فروش های اینترنتی در خراسان رضوی ۴۰ درصد افزایش یافت

محمد رضا شفیعی افزود: در بازه زمانی یاد شده حجم مرسولات پستی وارده به استان ۱۳ درصد افزایش داشته است که بخش مهمی از افزایش خرید و فروشهای اینترنتی در بستر پست مربوط به این بخش است.

وی ادامه داد: دریافت و ارسال مرسولات پستی ۲ شاخصه سنجش فعالیت پستی است که برای پست استان، ارسال بسته، پاکت و محموله های پستی و در مجموع مرسولات پستی دارای درآمد است و از طرفی مرسولات وارده به استان درآمد خاصی برای پست ندارد.

مدیر کل پست خراسان رضوی بدون ارائه آماری از میزان ترافیک ۹ ماهه مرسولات پستی در استان اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته بیشترین ترافیک پستی در استان طی آذر ماه امسال اتفاق افتاده است.

شفیعی افزود: سهم خراسان رضوی از ترافیک پستی کشور پنج درصد است که بعد از استان تهران، بیشترین میزان بوده است حال آن که در ابتدای سال این رقم ۴.۸ درصد بود که اکنون به پنج درصد ارتقا یافته است و در ادامه تلاش می شود سهم استان به ۶ درصد ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: سهم قراردادهای ما با نهادهای دولتی استانی کاهش داشته که به دلیل تغییر ماهیت نهادها در ارسال مرسولات پستی دولتی بوده اما در عوض قراردادهای پستی اداره کل پست با سازمان های کشوری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: ترافیک پست خارجه استان نسبت به ۹ ماهه سال قبل منفی است و از آنجایی که ممکن بود تعهدات پستی در ارسال مرسولات خارجه به برخی کشورها محقق نشود لذا ارسال مرسولات به آن کشورها را محدود کردیم که منجر به منفی شدن ترافیک خارجه شد.

اداره‌ کل پست خراسان رضوی ۲۵۷ توزیع‌کننده مرسولات شهری و ۲۱۲ موزع مرسولات روستایی را در قالب ۳۹۵ واحد پستی سازماندهی و فعال کرده است.

مجموع مرسولات پستی وارده و صادره از خراسان رضوی در سال گذشته حدود ۲۰ میلیون مرسوله بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.