×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حضور بیش از ۱۰ میلیون زائر در مشهد

 

به گزارش توس اکو، حجت الاسلام گنابادی‌نژاد در دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود:د: از این تعداد مسافر نوروزی، ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر به مشهد مقدس سفر کرده اند.

وی افزود: روز گذشته ۴۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر ورودی به استان داشتیم که ۱۳۳ هزار و ۱۶۱ نفر از این مسافران از ظرفیتهای اسکان رسمی، موقت و اضطراری استان استفاده کردند.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی درباره نحوه حضور زائران در مشهد اظهار کرد: ۳ درصد با ناوگان حمل و نقل هوایی، ۵ درصد با ناوگان ریلی و ۶ درصد با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای عمومی و ۸۶ درصد نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای شخصی به مشهد آمده‌اند.

گنابادی‌نژاد با اشاره به آمار سال گذشته گفت: امسال در حوزه سفر‌های جاده‌ای عمومی ۴۴ هزار و ۸۲۳ سفر، در حوزه وسایل نقلیه شخصی ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۹۸ سفر، در حوزه ریلی ۱۱۴۰ رام قطار و تردد و در حوزه هوایی نیز ۲۰۹۴ حمل‌ونقل هوایی بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

او یادآور شد: بیشترین ورودی در این ایام مربوط به ترددهای مسیر شمال استان بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اجرای شده برای میزبانی شایسته از زائران در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: با هماهنگی و تدابیر اندیشیده شده در سطح ملی، استانی و شهرستانی توانستیم دوره خوبی را از میزبانی زائران پشت سر بگذاریم.

رییس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ساماندهی نرخنامه هتل‌ها و ارایه نرخ واحد مهمترین اقدام انجام شده در حوزه هتل‌ها است.

محمود مادرشاهیان افزود: در مدت اعلام شده از ۱۵ اسفند ماه پارسال تاکنون ۴۵۴ بازدید نظارتی از هتلها انجام شد که در پی آن ۹ تذکر، ۲ اخطار و ۱۹ شکایت در این بخش ثبت شد و هیچ مهر و مومی در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به ۴۴۲ بازدید نظارتی از هتل آپارتمان و صدور ۱۰ تذکر و دریافت ۱۳ شکایت، گفت: از واحدهای مهمانپذیر نیز ۴۳۷ بازدید انجام شد که پنج شکایت در این بخش دریافت و ۲۱ واحد بدون پروانه در این حوزه مهر و موم شده است.

وی شمار بازدید نظارتی از خانه مسافرها را هزار و ۱۵۵ مورد و مهر و موم پنج واحد اعلام و بیان کرد: میزان وجه عودت داده شده از سوی هتلها به مسافران ۳۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.