×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تخلف بیش از ۳۷ میلیارد ریالی نانوایی‌های مشهد

به گزارش توس اکو، محمد میری دیسفانی گفت : از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ حدود ۶۳ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد ریال برای نانوایی‌های مشهد تشکیل‌شده است.
وی بیان کرد : با توجه به تامین نان در راستای ورود زائرین ویژه ایام نوروز شاهد تخلفاتی در تعدادمحدودی از نانوایی‌های سطح شهر مشهد بودیم .
فروش خارج از شبکه آرد و کم فروشی نان از جمله مهم ترین تخلفات محرز شده می‌باشد.
وی اظهار داشت : کشیک نوروزی نانوایان برای خدمات رسانی بهتر به نانوایان ابلاغ گردید و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه های متولی از واحدهای نانوایی انجام که این امر موجب ساماندهی این واحدها و جلوگیری از کم‌فروشی یا گران‌فروشی می گردد .
نظارت از نانوایی ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به طور جد و مستمر انجام میگیرد و تخلفات را احصاء و و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی نانوایان برخورد جدی و بدون اغماض صورت می گیرد و برابر قانون با متخلفین کم فروشی ، فروش ارد سهمیه و نان بی کیفیت برخورد می گردد .
محمد میری دیسفانی بیان نمود : برای رفاه حال زائران، ۲۲ نانوایی ثابت و سیار در اطراف حرم ایجاد شد.
وی اظهار داشت: رسیدگی به تخلفات واحدهای نانوایی از حالت معمول خارج شده است و با هدف تامین نیاز مردم، شناسایی و برخورد با متخلفان در این حوزه با جدیت به صورت اخطار و سپس مهر و موم انجام می گیرد . .
میری دیسفانی اشاره نمود : از مورخ ۱۵اسفند ۱۴۰۱تاکنون ۱۲۶۰ گشت بازرسی انجام شد که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده برای نانوایی‌های متخلف شده است.
وی گفت : عمده تخلفات عرضه خارج از شبکه ، گران‌فروشی ، کم‌فروشی ، ، عدم رعایت موازین بهداشتی ، نصب نکردن نرخ نامه ، رعایت نکردن ساعات کار و ایام تعطیل‌شده خارج از برنامه زمانبندی بوده است ، بنابراین کم‌فروشی و گران‌فروشی در صدر تخلفات نانوایی‌های سطح شهر مشهد است.
شایان ذکر است که مجموع تخلفات انجام‌شده در صنف نانوایی‌هایی که منجر به تشکیل پرونده شده بیش از ۳۷ میلیارد ریال است که شامل ( عرضه خارج از شبکه بیش از ۳۵میلیارد ریال ، گران‌فروشی بیش از ۶۳۵میلیون ریال ، خرید واگذاری کالا بر خلاف ضوابط توزیع یا قیمت ۵۶۵میلیون ریال ، و کم فروشی ۵۴۸میلیون ریال )می باشد .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.