×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
جابه‌جایی ۹۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط پایانه‌های مسافربری مشهدمقدس

یه گزارش توس اکو، سید مهدی امامی میبدی، امروز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه در نشست خبری روایت شهر اظهار کرد: هدف ما در پایانه راحتی زائران و در دسترس بودن خدمات و امکانات است. به همین منظور، برای رفاه حال زائران و مسافران اکیپ‌های مختلفی در ایام نوروز در پایانه‌ها مستقر شدند.

وی با بیان اینکه خروج اتوبوس‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ شب است که اهمیت موضوع را می‌رساند، افزود: در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار مسافر به‌وسیله اتوبوس، مینی‌بوس و خودرو‌های برون‌شهری خدمت‌رسانی شده است. ۶۰درصد همه تردد‌ها از پایانه امام رضا(ع) و ۱۲درصد از طریق پایانه راه ابریشم بوده است. همچنین به حدود ۵ هزار نفر افراد درراه‌مانده خدمات رایگان ارائه شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۴۴درصد افزایش مسافر داشته‌ایم و میزان وسیله نقلیه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی برون‌شهری نیز ۱۵درصد افزایش داشته است. ۶۰درصد سفر‌ها مربوط به پایانه مسافربری امام رضا‌(ع) است و بیشترین تردد در ۱۰سال اخیر مربوط به ۱۳۹۳ بوده که ۲۵میلیون مسافر داشتیم.

امامی میبدی خاطرنشان کرد: تا ۵ ماه آینده نیز انبار توشه پایانه مسافربری جابه‌جا خواهد شد و عملیات اجرایی پروژه سامان‌دهی ایستگاه سوار حافظ نیز در سال جاری آغاز خواهد شد.

به گفته وی، همچنین در سال جاری جلوخان و ساختمان توسعه پایانه مسافربری امام رضا(ع) نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین پایانه غرب با هماهنگی قطار‌شهری، اتوبوس‌رانی و‌… درحال انجام است که تحویل زمین آن امسال انجام خواهد شد. این پایانه داخل حریم مشهد و در بلوار مهدیه قرار دارد.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد ادامه داد: ایستگاه سوار میثاق در شأن زائران و مسافران نیست، اما با حداقل امکانات سعی کردیم آنجا را حفظ کنیم و تلاش می‌کنیم پایانه غرب را سریع‌تر آماده کنیم تا بار زیادی را از پایانه امام رضا(ع) بردارد. همچنین رزرو بلیت مربوط به راهداری است و شهروندان برای دریافت بلیت می‌توانند از وبسایت‌های فروش بلیت استفاده کنند. تاکنون مورد خاص و حادی را برای صدور بلیت در پایانه شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: آلودگی مسئله بسیار مهمی است و سعی کردیم توقف‌های طولانی‌مدت را حذف کنیم و هزینه را نیز بالا بردیم تا دیگر برایشان ماندگاری صرفه نداشته باشد.

امامی تصریح کرد: ظرفیت ناوگان پایانه امام رضا(ع) در حد اشباع است و روزانه تا ۱۰۰ هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود و ظرفیت پایانه نیز ۱۰۰هزار نفر است.

سیدمهدی امامی میبدی، در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امکان برقراری تعامل بین پایانه‌ها که در گذشته جزو نقطه ضعف‌ها بود، فراهم شده است. با هماهنگی آستان قدس توانستیم بسته‌های متبرک را برای زائران تهیه کنیم و طی دو شب غذای متبرک برای ۴هزار نفر توزیع شد تا خاطره خوبی برای زائران بسازیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاران با بیان اینکه ۸۲۰میلیون تومان هزینه خدمات خودرویی ماست، ادامه داد: پایانه مسافربری ۴۴ هکتار است و باید به فضای سبز آن اهمیت داد. بر اساس دستورالعمل، مناقصه‌هایی برگزار می‌کنیم که ردیف اعتباری خاصی دارد.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: سیاست شهرداری در‌خصوص خودرو‌هایی که مربوط به شهرداری است، این است که خودرو‌ها را از رده خارج کند، زیرا هزینه زیادی برای شهر داشت.

امامی میبدی‌ ادامه داد: هر سال برای استقبال از بهار برنامه‌های ویژه تدارک دیده می‌شود، امسال نیز ۱۲جلسه برگزار شد و مراکز اسکان برای ۵۰۰نفر آماده شد. سالنی برای پذیرش ۴۰۰ نفر نیز در اختیار داشتیم.

وی گفت: دوره‌های آموزشی فرهنگ میزبانی برای ۲۰۰ نفر به‌مدت ۲۴۰۰نفر‌ساعت، دوره آموزشی برای ۱۰۰نفر و دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر نیز برگزار شد.

امامی خاطرنشان کرد: در نوروز حدود ۱۰ هزار مترمربع رنگ‌آمیزی، ضد‌عفونی، شست‌و‌شو، کاشت گیاه و نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی انجام شده است. از دیگر اقدامات می‌توان به نورپردازی، راه‌اندازی المان حباب‌ساز، برپایی پنج سفره هفت‌سین در کلیه پایانه‌ها، سرویس‌دهی بیش از ۸۰ هزار نفر در ایستگاه استقبال از زائر، نصب المان پناهم بده، نصب المان ایوان سلام، میز خدمت اطلاعات و پلیس، برگزاری ۱۵مورد تئاتر خیابانی و پرفورمنس اشاره کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.