×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
تحقق رشد اقتصادی خراسان رضوی نیازمند ۱۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی استان، به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.
به گزارش توس اکو و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ یعقوبعلی نظری در نشست شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رییس جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد گفت: در قرارگاه اقتصادی استان محل تامین منابع تعیین شده است به عنوان نمونه ۵۵ هزار میلیارد تومان بانکها و ۶۰ هزار میلیارد تومان را بخش خصوص تامین خواهند کرد.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود با توجه به شعار سال، شهرکهای تخصصی مبتنی بر فناوریهای دانش بنیان مانند شهرک معدن و مسکن تشکیل شود، مسکن سازی با روشهای سنتی به مدت ۲ سال طول می کشد از این رو به فناوریهای دانش بنیان در این بخش نیازمندیم.
استاندار خراسان رضوی به ایجاد منطقه ویژه انرژی بادی و خورشیدی در جنوب استان اشاره کرد و گفت: ریزگردهای سرخس از مسائل و مشکلات جدی ماست و از طرفی نیازمند تشکیل مرکز فوریتهای زائر برای ارایه خدمات سفر بدون مشکل به زائران هستیم.
نظری افزود: مدیر اگر نتواند با خیال راحت تصمیم بگیرد از شان مدیریتی ساقط می شود از این رو اگر ظرفیت اختیارات معین شود کار مدیریت تقویت و سرعت می گیرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: تامین زیرساختهای لازم استان و تکمیل طرحهای نیمه تمام آن موضوعی جدی است که در دستور کار مسوولان خراسان رضوی قرار دارد.
نظری به مزیتهای استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: زیارت حضرت رضا(ع) و وجود زائر، مزیت اصلی استان است که بر سایر بخشها نیز تاثیر دارد و از نگاه اقتصادی موضوع اقتصاد زائر بسیار مورد توجه است همچنین نیروی انسانی کارآمد نخبه دانشگاهی از دیگر مزیتهای استان خراسان رضوی است.
وی به سابقه تاریخی دامداری استان خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: برای استفاده از این مزیت نه با اتکای بر مرتع، بلکه با اتکای به وضعیت اقتصادی بومی استان باید اقدام کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: انرژی مبتنی بر باد و خورشید مزیت مهم دیگر این استان است و انرژی باد استان ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت دارد اما از آن استفاده نمی شود همچنین مزیت مرز برای صادرات به پنج کشور آسیای مرکزی، می تواند گشایش اقتصادی خوبی در استان ایجاد کند.
نظری افزود: مهمترین مساله ما در خراسان رضوی سرمایه گریزی بود که اکنون متوقف شده است، البته ۹۵ درصد سرمایه ها مربوط به بخش خصوصی بود اما برای سرمایه گذاری هم اکنون بارقه هایی شکل گرفته است.
استاندار خراسان رضوی گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور را نمی توان با ستادها و تشکیلات کنونی رسیدگی کرد بلکه بنا به فرمایش رهبر انقلاب به قرارگاه و کار جهادی نیاز است و در همین راستا قرارگاه پشتیبانی اقتصادی مشترک بخش خصوص و دولتی را در استان تشکیل داده ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.