×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
به دنبال ثبت سند ملی توسعه زعفران هستیم 

به گزارش توس اکو و به نقل از ستاد خبری همایش برندینگ خراسان؛ علی شریعتی مقدم در خصوص نحوه فعالیت های تجاری نوین زعفران که منجر به کسب برند برتر طی ۱۰سال متوالی در سلسله همایش های برندینگ شده است گفت: در عرصه بین المللی سعی کردیم بازارهای جدیدی خلق کنیم با وجود مشکلاتی که به وجود آمد؛ در حوزه صادرات محدودیت های جدیدی به وجود آمدکه علاوه بر سخت ترشدن تحریم ها مقررات داخلی مثل تعهدات ارزی یا هاپ مجازی به کار ما لطمه زده است اما با این حال از طریق تشکل ها برای پایدار سازی زعفران اقدام کردیم و به دنبال ملی کردن سند توسعه زعفران هم در تولید و هم در صادرات هستیم که اسناد ۵ساله و ۱۰ساله آن بزودی تهیه می شود.

مدیرعامل نوین زعفران گفت: معتقدم اقتصاد زعفران می تواند تا ۱۰برابر در دوره ۱۰ساله افزایش پیدا کند به دلیل اینکه میراث تمدنی ماست. صنایع آن به وجود آمده و دانش آن توسط محققان متعدد در کشور تولید می شود.

وی افزود: علی رغم برخی محدودیت های سیاست گذاری در حوزه صنعت زعفران، با کمک و بکارگیری رونق تولید علمی، ایجاد بازار متصل بین کشاورز، مصرف کننده، واحدهای فرآوری محصول، بسته بندی، بازاریابی جدید و علمی و استفاده از دانش روز می¬توانیم منافع تولید کننده را تا دو برابر افزایش دهیم و نیاز است در کنار این اقدامات، هماهنگی و هم افزایی مناسبی بین بخش های مختلف صنعتی-صادراتی به وجود بیاید، به عنوان مثال در قالب شرکت های مدیریتی جدید بتوانند به بازارهای جدید راه پیدا کنند.

شریعتی مقدم با اشاره به ارزشمندی همایش برندینگ خراسان از سوی انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: انجمن توانسته موضوع برند را از دل صنعتگران با کمک حوزه های سیاست گذاری مثل استانداری، وزارت صمت و اتاق بازرگانی با کیفیت بالایی پیش ببرد. شاید بتوان گفت تنها جایی در کشور که موضوعات مرتبط با حوزه برند را به صورت علمی و آموزشی و بدون نگاه سیاسی اجرایی میکند همایش برندینگ انجمن مدیران صنایع خراسان است که هر سال سعی می کند با مطالب به روز، آموزش¬ها را به صورت منسجم ارائه دهد.

وی در پایان اظهار کرد: این همایش کمک می کند ارتباطات خوبی بین برندها اتفاق بیفتد، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند که ارزیابی برند در نوع خود کار ارزشمندی است و برای ما به عنوان برند برتر فرصتی بود تا به بررسی بهتر فرایند تجاری خود بپردازیم. این نوع ارزیابی¬ها کمک می کند  موضوع ارزش آفرینی از طریق برند برای واحدهای تولیدی نهادینه شود و با جدیت و کیفیت بیشتری تداوم پیدا کند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.