×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از ۳۱ پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعتباری بیش از ۴۵۰۰ میلیارد ریال

به گزارش توس اکو، دکتر محمدعلی کیانی در نشست خبری برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن گرامیداشت نام و یاد امام راحل(ره)، شهدای والامقام و تمامی زحمتکشان حوزه سلامت اظهار کرد: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه منور رضوی سالانه با حجم بالایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی روبروست و بر این اساس به دنبال آن هستیم که سطح کمی و کیفی خدمات در دسترس را افزایش دهیم.

دکتر کیانی افزود: در یک سال اخیر افتتاح بیمارستان ولایت را داشتیم و بیمارستان‌های ۵۴۰ تخت‌خوابی پیامبر اعظم(ص) جاده سرخس و اعصاب و روان هروی قاسم‌آباد مشهد در حال ساخت است و بیمارستان گلبهار هم با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین پروژه آموزشی دانشگاهی با مساحت ۵۳۰۰ مترمربع در اسفند ماه امسال و تا قبل از آغاز سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود، گفت: بخشی از پروژه‌ها با اعتبار دولتی و بخشی دیگر با حمایت‌های خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ساخته شده است و در موارد خیرساز از یک تا ۱۰۰ درصد را در پروژه‌های مختلف حوزه سلامت داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در حوزه‌های بهره‌وری آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، حضور پرشور در مراسم سالگرد شهید سلیمانی، توسعه همکاری‌های حوزه بین‌الملل با کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، ترکمنستان و تاجیکستان، حضور پررنگ در مسیر خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی و رضوی و موفقیت در موج‌های ششم و هفتم بحران کرونا با واکسیناسیون گسترده و پوشش قابل توجه واکسیناسیون اتباع را داشتیم.

دکتر کیانی بیان کرد: ما با توجه به واکسیناسیون گسترده خوشبختانه از موج هشتم بحران کرونا فاصله گرفتیم، در حالی که دیگر کشورهای دنیا درگیر این موج شدند و بهترین کار برای دوری از آن تکمیل واکسیناسیون کرونا و دریافت به‌موقع دُز یادآور آن است.

برنامه‌های تعالی عدالت آموزشی در قالب ۱۰ بسته تدوین و تصویب شده است

در ادامه این نشست دکتر ابوالفضل خواجوی‌راد، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: با توجه به اسناد بالادستی ، اخلاق‌محوری در حوزه آموزش مورد تاکید قرار گرفته و عملکرد اعضای هیات علمی هم در قالب سامانه طراحی شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین باید اشاره کنیم که فراخوان‌های جذب هیات علمی تاکنون در ۱۸ نوبت انجام شده و نوبت نوزدهم آن هم در حال انجام است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه موضوع تعالی عدالت آموزشی در قالب ۱۰ بسته تدوین و تصویب شده و در کنار آن افزایش میزان پذیرش دانشجویان بین‌الملل را داشتیم، خاطرنشان کرد: ما در همین رابطه ۱۰ درصد از درآمدهای دانشکده‌ها در این خصوص را به‌خودشان اختصاص دادیم.

دکتر خواجوی‌راد افزود: حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید نرم‌افزار مدیریت بحران و کسب جایزه بین‌المللی شده و در حوزه دانش‌بنیان‌ها ارتباط بسیارخوبی با شر‌کت‌های دانش‌بنیان داریم و توانستیم که محصولات پرکاربرد آموزشی زیادی را به ثبت برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث جوایز بین‌المللی المپیادهای دانشجویی ۱۳ رتبه برتر را کسب کردیم، گفت: همچنین در موضوعات آموزش مداوم، توانمند سازی اعضای هیات علمی و ارتباط با دانشجویان هم عملکرد درخشانی داشته‌ایم.

 

بالغ بر ۷ هزار مترمربع به واحدهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده شده است

در بخش دیگری از این نشست دکتر سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: از مجموع ۳۱ واحد بهداشتی که در آستانه افتتاح قرار دارد ۱۸ واحد آن در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۳ واحد آن در مشهد و ۵ واحد دیگر در شهرهای خواف، سرخس، گلبهار، کاشمر و قوچان هستند و مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های بهداشتی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها بالغ بر ۷ هزار مترمربع به واحدهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده شده است و مرکز الهیه با مساحت بیش از ۱۱۰۰ مترمربع بزرگترین پروژه این دانشگاه بوده که در ایام‌الله دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسیده است و برای مرکز شهید سلیمانی در شهرک شهید رجایی و شهرک سینا در ۱.۵ طبقه و با مساحت ۴۳۰ مترمربع ساخته شده هم ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در مرکز شهید سلیمانی یک آزمایشگاه در حال ساخت است که شامل آزمایش‌های ازدواج و طب کار بوده و این مرکز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر حسینی با ذکر این نکته که ما در خراسان بزرگ قبل از انقلاب ۲۳ خانه بهداشت داشتیم، اما اکنون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۵۲ خانه بهداشت داریم، تاکید کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد مراکز شهری از ۵۴ به ۱۴۸، مراکز روستایی از ۳۰ به ۱۳۱، پایگاه بهداشتی از ۵۴ به ۳۴۸، میزان مرگ مادر باردار در ۱۰۰ هزار تولد زنده از ۲۴۷ مورد به ۱۶ مورد، فوتی ۱۱۹ نوزاد در هزار تولد زنده به ۱۳ مورد و درصد آب آشامیدنی سالم از ۵۰ به ۹۹.۹۸ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در دُزهای اول تا سوم ۹۸ درصد، ۸۸ درصد و ۴۳ درصد واکسینه شده داریم و در بحث اتباع هم واکسیناسیون‌های کرونا، سرخک، سل و فلج اطفال در حال انجام است.

 

٢۵۰۰ نفر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از خدمات کامل خوابگاهی بهره‌مند هستند

در ادامه این نشست دکتر محمدرضا صابری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: بیش از ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه داریم که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر خوابگاهی هستند، البته ظرفیت خوابگاه‌ها ۲ هزار نفر بوده و برای موارد اضافه‌تر یک خوابگاه دیگر اجاره کردیم.

وی اضافه کرد: در حوزه تغذیه روزانه ۶ هزار پرس غذا داده می‌شود که هزینه سالانه آن بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان می‌شود و در حوزه ورزشی هم حضور در المپیادهای دانشجویان پسر و دختر را داشتیم که موفق به کسب عناوین برتر شدیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افتخارات کسب شده از ابتدای انقلاب تاکنون به برکت خون‌ پاک شهدای والامقام است، خاطرنشان کرد: در حوزه ایثار و شهادت برگزاری همایش شهید دیالمه نیاز امروز، برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی و حضور در سر مزار این شهید عزیز و تدفین شهید گمنام در دانشگاه را داشتیم.

دکتر صابری تصریح کرد: در راستای مقابله با فتنه‌های اخیر بالغ بر ۴۰ کرسی آزاداندیشی برگزار شده و در کنار آن می‌توانیم به جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حرم مطهر رضوی، حضور پررنگ در پیاده‌روی‌های اربعین و شهادت امام رضا(ع)، برگزاری اعتکاف ایام‌البیض و برگزاری نمازهای جماعت صبح در خوابگاه‌ها اشاره نماییم.

 

فرآیندهای مربوط به صدور پروانه‌های مواد غذایی، بهداشتی و شیمیایی به‌صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود

در بخش دیگری از این نشست دکتر ناصر وحدتی، معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: در حوزه غذاودارو اجرای طرح دارویار را به عنوان یکی از طرح‌های اساسی سال ۱۴۰۱ داشتیم و مبنای پرداختی آن شهریور سال ۱۴۰۰ بود.

وی خاطرنشان کرد: ما کمبودهای مقطعی دارو را داشتیم که بلافاصله پیگیری شد تا در اسرع وقت آن داروها در داروخانه‌ها موجود باشد و از طریق سامانه ۱۹۰ هم ۲۶ هزار مورد مشاوره دارویی داشتیم.

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت غذا فرآیندهای مربوط به صدور پروانه‌ها به‌صورت تمام الکترونیکی درآمده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست، بیان کرد: ما حتی در صدور مجوز صادرات مواد غذایی، بهداشتی و شیمیایی هم همین فرآیند را داریم و تنها مراجعه حضوری، برای دریافت گواهی مربوطه بوده است.

دکتر وحدتی افزود: در حوزه داروهای گیاهی و مکمل ۸۰۰ مورد بازرسی را داشتیم و در کنار آن از باشگاه‌های ورزشی بازدید داشتیم و با مجموعه‌هایی که اقدام به عرضه داروها و مکمل‌های غیرقانونی داشتند، برخورد شد.

 

مرحله نخست پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

در ادامه این نشست دکتر مجید غیورمبرهن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: پژوهشگاه ۱۲ هزار متری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که فاز نخست آن با ۸۵۰۰ مترمربع در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و در نظر داریم که متراژ این فضا را به ۱۷ هزار مترمربع افزایش دهیم و امیدواریم مورد موافقت شورای گسترش واقع شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز یونسکو اقدام شاخص دیگر حوزه پژوهش و فناوری بوده است، تصریح کرد: ما معتقدیم که باید از ظرفیت هرکسی که هرنوع توانمندی پژوهشی دارد استفاده شود و در کنارآن، بر توسعه زیرساخت‌های پژوهشی، افزایش فضای مفید پارک علم و فناوری سلامت مشهد و راه‌اندازی مرکز سلول ‌درمانی و اتاق تمیز آن تاکید داریم.

دکتر غیورمبرهن با تاکید بر اینکه ما در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، رجیستری، بین‌المللی سازی، رتبه‌های برتر شانگهای ، لایدن، اسکوپوس، ISC و QS و همچنین کسب رتبه‌های برتر حوزه‌های کتابخانه، مجلات و اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی و نیز داشتن ۲۱ دانشمند یک درصد پر استناد جهان جزو برترین دانشگاه‌ها هستیم، گفت: همچنین باید به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، لبنان، ایتالیا، آلمان، غنا، نیجریه و دیگر کشورها پس از برگزاری نشست سفرا هم اشاره کنیم.

 

اعمال کاشت حلزون با موفقیت بیش از ۹۰ درصدی همراه بوده است

در بخش دیگری از نشست دکتر شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: سال بسیارخوبی را در حوزه درمان پشت سر گذاشتیم و از جمله موارد شاخص آن می‌توان به ر‌اه‌ندازی مرکز ناباروری نوید کاشمر، توسعه مرکز ناباروری میلاد مشهد، تکمیل بخش‌های دیالیز در تمامی بیمارستان‌ها، راه‌اندازی بخش نورولوژی (داخلی اعصاب) بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد، راه‌اندازی فاز اول مگا آی سی یو بیمارستان قائم(عج)، توسعه اورژانس بیمارستان ولایت، فعال شدن بخش آنژیوگرافی بیماران مغزی در بیمارستان قائم(عج)، سیتوتراپی بیماران سرطانی در بیمارستان امید، آموزشی شدن و پژوهشی بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به عنوان سومین مرکز و تحویل ۶۰ دستگاه آمبولانس از جمله اقداماتی است که در این معاونت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: کاشت حلزون شنوایی اقدام شاخص دیگر حوزه درمان بود، ما تاکنون بیش از ۷۵ درصد اعمال موارد شناسایی شده را انجام دادیم که با موفقیت بیش از ۹۰ درصدی همراه بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ما در جذب متخصص در شهرستان‌ها به رشد ۲۸ درصدی به جایگاه نخست کشور رسیدیم و در حوزه گردشگری سلامت هم بیش از ۴۰ هزار بیمار غیرایرانی از خدمات به روزدرمانی در تخصص‌های مختلف بهره‌مند شدند.

دکتر بدیعی بیان کرد: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ویژه درمان تومورهای مغزی را در حال خریداری از ترکیه هستیم تا این دستگاه به‌زودی راه‌اندازی شود و در کنار آن باید به راه‌اندازی دستگاه ترموتراپی اشاره نماییم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بیمارستان‌ها از شرایط لازم در حوزه ایمنی برخوردار بوده و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی مورد تائید نیست، خاطرنشان کرد: ما همچنین در جهت افزایش کمی و کیفی، برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی داریم تا نیاز تمامی بیماران اعم از زائر و مجاور برطرف شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ما بیش از ۳۰ درصد خدمات درمانی را به غیربومی‌های ایرانی و غیرایرانی ارائه می‌دهیم و در بیمارستان‌های مشهد سالانه جمع زیادی از بیماران ایرانی و غیرایرانی از نقاط مختلف کشور و خارج از کشور پذیرش و درمان می‌کنیم.

 

با افزایش مولدسازی‌ها نیازهای بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی را به‌خوبی تامین می‌نماییم

همچنین مهندس علی رحیمی، مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این نشست، گفت: با توجه به مشکلات مشهد به‌خصوص در موضوعات حاشیه شهر و زائران با کمبود بیش از ۲۸۰۰ تخت بستری مواجه بودیم که بخشی از آن با افتتاح بیمارستان ولایت جبران شد و بخشی دیگر با اتمام پروژه‌های در حال اجرا جبران خواهد شد.

وی افزود: اقدام شاخص دیگرمان ساخت پروژه‌های بزرگ آموزشی و پژوهشی در مشهد، ساخت پروژه‌های بیمارستانی مشهد و گلبهار و توسعه خدمات بیمارستانی مشهد، قوچان، کاشمر و خواف بود.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در نظر داریم تا با افزایش مولدسازی‌ها نیازهای بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی را به‌خوبی تامین نماییم، تاکید کرد: باید بگوییم که استانداردسازی کلیه پروژه‌ها از جمله بیمارستان‌ها متناسب با نیازهای روز دنیا بوده و برای به‌روزرسانی موارد فرسوده اقدامات لازم صورت پذیرفته و هیچ بیمارستان ناایمنی نداریم.

مهندس رحیمی با بیان اینکه در یک سال گذشته نیز علیرغم تنگناهای مالی اقدامات مهمی در راستای توسعه فضای فیزیکی در حوزه های بهداشتی و درمانی برداشته شد گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه بیمارستان ولایت، افتتاح پروژه‌های بهداشتی شامل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و اقامتگاه پزشک و تکمیل عملیات اجرایی پروژه‌های خرد اعم از بخش‌های بیمارستانی و بهداشتی و اورژانس پیش بیمارستانی از جمله اقدامات صورت گرفته از دهه فجر پارسال تا امسال بوده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.