×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری طرح نذر کتاب

به گزارش توس اکو، دکتر عبدالحمید طالبی در نشست خبری تشریح برنامه های این سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی که صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به پیشینه حوزه نشر کتاب در آستان قدس رضوی اشاره و عنوان کرد: سابقه نشر در این آستان مقدس که منسوب به عالم آل محمد(ص) است، به ۹۶ سال قبل یعنی سال ۱۳۰۵ برمی‌گردد.

وی تعداد آثار منتشر شده این آستان در قبل پیروزی انقلاب اسلامی را تنها ۲۷ جلد کتاب ذکر کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی و تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ کتاب در شمارگان ۶۹ میلیون نسخه در آستان قدس رضوی چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

طالبی ادامه داد: بر اساس سیاست‌هایی که تولیت آستان قدس رضوی به آن تاکید دارند، فعالیت‌های فرهنگی و منشورات این مجموعه باید مبتنی بر تبلیغ و تعالیم وحیانی قرآن کریم، سنن پیامبر اکرم(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره حضرت رضا(ع) باشد.

وی همچنین یکی از وظایف آستان قدس رضوی در حوزه نشر را تثبیت آثار زیارت متعالی دانست و افزود: همچنین یکی دیگر از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در مباحث نشر، تولید متون فاخر و مورد نیاز روز جامعه است. طالبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه تکلیف شامل تولید آثار، ترویج کتاب خوانی و نقد و بررسی آثار بر عهده ماست که اقدامات مختلف و متعددی از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این حوزه‌ها صورت گرفته و می گیرد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، برپایی ایستگاه‌های مطالعه در حرم مطهر رضوی، دریافت مجوز نشر کتاب رضوی و راه‌اندازی فروشگاه جامع کتاب و محصولات فرهنگی در باب‌الجواد حرم مطهر رضوی را به عنوان «گذر فرهنگ و ادب» با تمرکز بر موضوع قرآن و اهل بیت(ع) برخی از این اقدامات برشمرد.

وی در بخشی دیگر به برخی فعالیت های موسسات و مجموعه های تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در خصوص کتاب و کتابخوانی اشاره و عنوان کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با نگاه تولید آثار فاخر در موضوعات معارف اسلامی و قرآنی حرکت جدیدی در حوزه ترجمه ایجاد کرده است که امیدواریم در همین راستا آثار ارزشمندی که به زبان فارسی تولید شده به سایر زبان‌ها نیز ترجمه شود و در جهان اسلام اثرگذار باشد.

طالبی در ادامه به توسعه شبکه توزیع کتاب در حوزه بین‌الملل اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نمایشگاه‌های کتاب در کشورهای مختلف حضور فعالی داشته و با موفقیت ظاهر شده‌ایم.

وی همچنین توسعه شبکه ارتباطی با پدیدآورندگان و توسعه نشر الکترونیک را از دیگر فعالیت‌های تحولی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه نشر دانست.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.