×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۳.۵ برابری سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان رضوی

به گزارش توس اکو و به نقل اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی به عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی طی یک و سال نیم گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی طی یک سال و نیم گذشته در استان خراسان رضوی ایجاد قرارگاه اقتصادی بود تا نظم اقتصادی حاکم شود.

وی ادامه داد: در حوزه عدد گذاری ها برای شاخص های اقتصادی مختلفی که در عرصه دستگاه های اجرایی است افق ها تعیین شد و الحمدلله محقق شد که نتیجه آن سبقت رشد اقتصادی استان از میانگین کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ در احیای واحدهای راکد نیز ۳۱۰ واحد غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشت و همچنین در رشد معادن ۵۰ درصد رشد و خام فروشی را هم به کمتر از ۲درصد رسانده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات نیز علی رغم اینکه بازار افغانستان تحت تاثیر اتفاقات منفی شده بود و بازار این کشور کشش برای خرید نداشت، اما توانستیم ۱٫۴ درصد رشد صادراتی داشته باشیم.

چمندی افزود: در حوزه کشاورزی با توجه به خشکسالی ها پیش بینی می شد ۱۰۰ هزار تن کاهش تولید و خرید تضمینی گندم داشته باشیم اما همانند سال قبل آن تولید داشتیم.

وی توضیح داد: در زمینه سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته ۳٫۵ برابر مدت مشابه رشد داشتیم. در سرمایه گذاری داخلی استان هم ۶۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع دیده شده بود که بیش از این یعنی ۷۰ همت محقق شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.