×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش ۱.۱ درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در استان ۷.۹ درصد بوده که نسبت به بهار سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافته است. افزایش نرخ بیکاری به دلیل بیشتر بودن رشد تعداد بیکاران نسبت به جمعیت فعال است. به عبارتی شدت افزایش جمعیت بیکاران ۰.۲ نسبت به شدت افزایش جمعیت فعال ۰.۰۴ بیشتر بوده است.

رضا جمشیدی، در خصوص طرح نیروی کار فصل بهار ۱۴۰۱ در خراسان رضوی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان در بهار سال جاری ۴۱.۹ درصد بوده که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش یافته است. همچنین نرخ بیکاری در استان ۷.۹ درصد بوده که نسبت به بهار سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافته است. افزایش نرخ بیکاری به دلیل بیشتر بودن رشد تعداد بیکاران نسبت به جمعیت فعال است. به عبارتی شدت افزایش جمعیت بیکاران ۰.۲ نسبت به شدت افزایش جمعیت فعال ۰.۰۴ بیشتر بوده است.

وی افزود: جمعیت افراد جویای کار در حال حاضر در خراسان رضوی، ۱۶۵ هزار و ۲۸۹ نفر است که نسبت به بهار سال گذشته، ۲۹ هزار و ۷۳۱ نفر افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در خصوص افزایش نرخ مشارکت اقصادی در استان بیان کرد: جمعیت فعال استان در این مدت ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۲۷۰ نفر است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۹۸ هزار و ۷۵۸ نفر افزایش یافته است.

جمشیدی گفت: همچنین جمعیت شاغل در فصل بهار سال‌ جاری در استان یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۸۱ نفر است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۶۹ هزار و ۲۷ نفر افزایش یافته است.

وی در خصوص آمار شاغلین زن و مرد در استان تصریح کرد: تا کنون اطلاعات مرتبط با زنان و مردان توسط مرکز آمار ایران منتشر نشده است.

جمشیدی در مورد رتبه‌ خراسان رضوی از نظر نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی اظهار کرد: استان از نظر کمترین نرخ بیکاری رتبه ۱۱ و از حیث بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در رتبه‌ ۱۴ قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.