×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
افتتاح ۹۴۷۷ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

 

به گزارش توس اکو، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح این پروژه ها که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور ریاست جمهور برگزار شد، با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اعلام کرد: امروز همزمان با سراسر کشور ۹ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح شد.

وی درباره این واحدها گفت: این واحدها شامل باز آفرینی؛ حمایتی، خودمالک و روستایی است.

استاندار خراسان رضوی درباره اقدامات انجام شده در نهضت ملی مسکن گفت: تا کنون برای ۱۸۰ هزار واحد در استان خراسان رضوی تامین زمین شده است که بیش از ۹۵ هزار پروانه در این زمینه نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا چند ماه آینده یک جهشی در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ایجاد کنیم، گفت: در استان خراسان رضوی رویکرد اصلی ما تقدم دادن به روستاها بوده است، با این نگاه که روستاییان برای مهاجرت به شهرهای کوچک و مرکز استان ترغیب نشوند. برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید تقدم را به آنها می دادیم که این رویکرد اول ما است.

نظری اذعان داشت: رویکرد دوم که از ابتدا مدنظر داشته ایم واگذاری زمین به مردم بود. ۱۸۰ هزار واحد معادل ۴۰ میلیون مترمربع و ۴ هزار هکتار زمین تامین شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این مقدار الحاق در خراسان رضوی حدود ۱۵ برابر مسکن مهر طی ۱۶ سال گذشته بوده است.

به گفته وی ۱۳۴ سایت شهری در حال آماده سازی و خدمات زیربنایی در این بخش ها در حال ارائه است.

«خراسان رضوی» رتبه اول در بخش بازآفرینی، خودمالک، روستایی و مسکن مهر 

وحید داعی نیز در این مراسم گفت: طرح نهضت ملی مسکن شامل ٣٩١هزار واحد است که به استان خراسان رضوی ابلاغ شده و در بخش‌های مختلف پیگیری خواهدشد.

وی افزود: در حوزه خودمالک سهم استان ٧۵هزار واحد است که در این بخش دولت بحث ترویج را پیگیری می‌کند؛ یعنی متقاضیان زمین دارند و از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند و واحد خود را می‌سازند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به بخش دوم بازآفرینی شهری و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ادامه داد: سهم استان در این بخش ۵۶هزار واحد است که در این بخش دولت سیاست‌گذار است.

وی با بیان اینکه تاکنون ٢٢هزار پروانه در سطح بافت‌های فرسوده در استان خراسان رضوی صادر شده است، گفت: در حوزه روستایی ۶۴هزار واحد سهم استان است که به ٢۴هزار تسهیلات داده شد و واگذاری در این حوزه استان خراسان رضوی نمونه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش دیگر طرح‌های حمایتی ١٩۵هزار واحد مسکونی مدنظر است که تاکنون بیش از ۴هزار هکتار زمین برای آن تأمین شده است و در مجموع برای این بخش‌ها ٩۵هزار واحد پروانه صادر شده است و در حوزه تسهیلات بانکی، علیرغم وجود مشکلات چرخ تسهیلات در استان روان شده است.

داعی خاطرنشان کرد: امروز در سطح کشور ١٠١هزار واحد مسکونی افتتاح می‌شود که ٩هزار و ۴٧٧واحد مربوط به خراسان رضوی است و بعد از خراسان، استان تهران قرار دارد. از لحاظ میزان افتتاحیه باید گفت که در بخش‌های بازآفرینی، خود مالک، روستایی و مسکن مهر خراسان رضوی رتبه اول را کسب کرده است.

به‌زودی پروژه ساخت بیش از ۴هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر آغاز می‌شود

محمدرضا قلندرشریف  نیز در حاشیه افتتاح فاز یک و دو مجتمع ۲هزار و ۱۲۰واحدی شاملو واقع در رسالت۸۱ اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مشارکتی هستیم که در قالب ۲هزار و ۱۲۰واحد مسکونی در یکی از مناطق کم‌برخوردار مشهدمقدس اجرا شده است.

وی بابیان اینکه شهرداری مشهدمقدس با واگذاری زمین و پروانه در این پروژه مشارکت داشته است، افزود: خوشبختانه این پروژه از آن دست پروژه‌هایی است که تأسیسات روبنایی و خدماتی آن از جمله مسجد، مدرسه، فضا‌های فرهنگی، تجاری و فضای سبز از ابتدا پیش‌بینی‌شده است.

شهردارمشهدمقدس تصریح کرد: امروز در فاز یک و دو حدود هزار و ۱۲۰واحد به بهره‌برداری رسید و هزار واحد باقی‌مانده نیز تا آخر سال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

قلندرشریف با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که موردتوجه مدیریت شهری قرار دارد، مشارکت در ساخت مسکن است خاطرنشان کرد: در همین راستا به‌زودی دومین پروژه بزرگ مشارکتی در حوزه ساخت مسکن در محدوده شهرک شهید رجایی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه که به‌صورت مشارکتی میان شهرداری مشهد، سازمان بازآفرینی شهری کشور و بخش خصوصی اجرا می‌شود، ۴هزار و ۵۲واحد مسکونی باهدف بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده ساخته خواهد شد.

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: از ابتدا بار‌ها اعلام کرده‌ایم که به حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت نگاه ویژه‌ای داشته و از سرمایه‌گذاران حمایت خواهیم کرد و خود را رقیب سرمایه‌گذاران نمی‌دانیم بلکه رفیق سرمایه‌گذاران به‌ویژه در حوزه شهری خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.