×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعلام برنامه‌های روز جهانی قدس در خراسان‌رضوی

به گزارش توس اکو، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی، امروز، ۲۲ فروردین‌ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی قدس، اظهار کرد: امسال برای این روز شکوهمند برنامه‌هایی مختلفی در استان در نظر گرفته شده که در بیش از ۱۰۰ نقطه در مرکز شهرستان‌ها، شهرها و دهستان‌ها راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف جامعه در روز ۲۵ فروردین‌ماه مصادف با ۲۳ ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. این راهپیمایی از هر نقطه‌ای در هر شهرستان و محلی که برگزار شود به مصلی‌های نماز جمعه ختم می‌شود و افراد نیز از سخنرانی‌های پیش از خطبه و هم از قطع‌نامه پایانی این روز استفاده می‌کنند.

سلطانی افزود: با توجه به اینکه شب جمعه مصادف با شب ۲۳ ماه مبارک رمضان و شب قدر است این برنامه با یک ساعت تأخیر در روز جمعه ساعت ۹:۳۰ از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی با حضور مردم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این روز علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشور به ایراد سخنرانی می‌پردازد، همچنین قرائت قطع‌نامه پایانی، اقامه و خطبه‌های نماز جمعه با حضور امام جمعه مشهد از دیگر برنامه‌های این روز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: سرویس‌های اتوبوسرانی، قطار شهری و بی‌آرتی نیز طی برگزاری راهپیمایی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

سلطانی گفت: آستان قدس رضوی نیز برنامه‌هایی برای روز جهانی قدس تدارک دیده است که برگزاری همایشی تحت عنوان «روز قدس» در روز پنجشنبه ۲۴ فروردین‌ماه ساعت ۱۶ برای زائران غیرایرانی در صحن قدس حرم مطهر رضوی و سخنرانی ویدئو کنفرانسی معاون دبیرکل حزب الله لبنان و سخنرانان مطرح جهان عرب از جمله این برنامه‌هاست.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری پرسمانی تحت عنوان «روز قدس و مقاومت با دو جبهه استکبارستیزی و دشمن‌شناسی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین امینی‌خواه از اساتید حوزه علمیه قم را می‌توان از دیگر برنامه‌های این روز بیان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: فضاسازی شهری و مسیرهای راهپیمایی خیابان امام رضا(ع)، میدان ۱۵ خرداد و استفاده‌ از پرچم‌های محور مقاومت و تصاویر شهدا به‌ویژه شهید عالی‌مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به‌عنوان سیدالشهدای محور مقاومت نامیده می‌شود و توزیع تراکت و پرچم حزب‌الله و فلسطین را در این روز داریم.

سلطانی اظهار کرد: هماهنگی اعزام گروه‌های سرود ویژه روز جهانی قدس به مناطق مرکزی شهر، ایجاد ۶ پایگاه توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی و ایستگاه‌های فرهنگی تبلیغی توسط تشکل‌های دینی و مذهبی در طول مسیر راهپیمایی و اجرای سرودهای زنده در رابطه با مقاومت و دفاع از مردم فلسطین را برای این روز تدارک دیده‌ایم.

وی بیان کرد: قصد داریم در این روز تریلی ماکت‌های روز جهانی قدس و پهپادها و ماکت موشک‌های مقاومت و موشک‌های جمهوری اسلامی برای مبارزه با همه ظالمین به‌ویژه رژیم صهیونیستی حمل شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در این راستا تمام مساجد سطح شهر برنامه‌های متنوع و خاصی در این روز باشکوه خواهند داشت و در این برنامه‌ها نیز به سخنرانی و بیان ویژگی‌های مقاومت مردم ستم‌دیده فلسطین و خاطرات مقاومت پرداخته می‌شود.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.