×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
استفاده از گوشت هویت دار و داشتن کد یکتای کشاورزی در هتل ها ی مشهد از الزامات کنترلی دامپزشکی است

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد در نشست تخصصی با جامعه حرفه ای هتل داران خراسان رضوی با محوریت تکریم زائرین آقا علی بن موسی الرضا ارائه و ارائه خدمات بهتر در دهه آخر ماه صفر که در محل شبکه دامپزشکی شهرستان برگزار شد ابتدا مدیر جامعه هتل داران سرکار خانم شاه ولایتی ضمن ارائه گزارش مبسوط از اقدامات انجام شده در مورد مصوبات جلسه قبلی و اطلاع رسانی های که در زمینه مکاتبات و بخشنامه های دامپزشکی به اعضاء ارائه نمودند.
در ادامه ریاست جامعه هتل داران آقای مادرشاهیان ضمن ارائه نقاط ضعف و قوت در بازدید بازرسان ویژه جامعه هتل داران و بازرسی رئیس جامعه از هتل ها با اولویت نحوه تهیه فرآورده های خام دامی آمادگی خود را جهت همکاری و آموزش مدیران و سرآشپزان هتل ها اعلام نمود و تلاش مجموعه هتل داران را بر رعایت ضوابط بهداشتی در خصوص گوشت و تخم مرغ مصرفی از طرف دامپزشکی لازم دانست .
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد ضمن خیر مقدم و تشکر از همکاریهای خوب جامعه هتل داران با دامپزشکی بیان نمود: شهرستان مشهد به عنوان دومین کلانشهر نیمی از ظرفیت هتل های کشور راداراست و با توجه به نزدیک شدن به دهه آخر صفر و ورود حجم زیاد زائران حضرت ثامن الحجج(ع) در مسیرهای منتهی به حرم مطهر ایستگاه ههای ثابت و سیار مستقر شده و تشدید نظارت ها واهمیت حفظ سلامت میهمانان و زائران گرامی در دستور کار شبکه دامپزشکی همگام با فرمانداری و دستگاههای بین بخشی است .
دکتر محمد سیاح تاکید کرد :ضمن رعایت تکریم ویژه زوار در این ایام بجهت حفظ بهداشت عمومی و سلامت زائران و مصرف کنندگان کلیه هتل ها ملزم به استفاده از گوشت سفید و قرمز هویت دار هستند و تمام فرآورده های خام دامی تازه و منجمد دارای برچسب مورد تایید دامپزشکی باشد .
سیاح خاطر نشان کرد ؛تمامی واحدها موظف به اخذ کد یکتای کشاورزی از طریق مراجعه به شبکه دامپزشکی مشهد با ارائه معرفی نامه می باشند .
سرپرست شبکه پیشنهاد داد؛ بجهت کاهش ضایعات و اتلاف فرآورده ها و عدم آشنایی پرسنل می توانند با مسئولیت واحد از توان همکاران بخش خصوصی دامپزشکی استفاده کنند و قطعا مزایای مادی و معنوی این اقدام بیشتر از هزینه هایی است که ناخواسته دچار آن می شوند زیراحدود ۲۵ درصد از فرآورده های خام دامی ( انواع گوشت ، قرمز و سفید) تولیدی شهرستان در این مراکز رفاهی ( هتل ها، رستوران ها ) مصرف می گردد و کنترل کیفیت آن نیاز به افراد متبحر می باشد .
وی در ادامه افزود : این شهرستان دارای ۲۲۳ هتل می باشد که تعداد ۱۸۳ واحد آنها در منطقه ثامن ( مناطق اطراف حرم مطهر ) می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.