×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 20 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز فعالیت قرارگاه عملیاتی خدمات‌رسانی به زائران نوروز ۱۴۰۲ در مشهد

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یعقوبعلی نظری امروز شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ در این مراسم با اشاره به سطوح پیش‌بینی شده برای خدمت رسانی به زائران اظهار کرد: کارگروه ملی زیارت در مباحث زیرساختی و حل مشکلات روبنایی بسیار کارساز و موثرتر است و از ظرفیت‌های ملی برای مدیریت سفر در ایام نوروز استفاده می‌کنیم.
استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: امام رضا(ع ) محوریت سفر به مشهد است و هماهنگی لازم با آستان قدس باید وجود داشته باشد لذا شورای مشورتی مسئولان با حضور تولیت تشکیل و هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در قرارگاه استانی نیز تمهیدات لازم در حوزه سفر با حضور دستگاه‌های مختلف برای سفر امن و ایمن اندیشیده خواهد شد.
نظری با بیان این‌که بیش از ٨٠ درصد سفرهای نوروزی به صورت جاده‌ای و با وسیله نقلیه شخصی است، تاکید کرد: ایمنی سفر در این حوزه و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ها در حال انجام است، هم‌چنین امسال آسفالت حدود ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان ترمیم شده است.
او گفت: در قرارگاه عملیاتی مشهد نیز تصمیم های نهایی برای افزایش کیفیت سفر در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، اسکان، بازار و تامین کالاهای اساسی عملیاتی می‌شود.
نظری افزود: ما مشهدی‌ها خود را خادمین علی بن موسی الرضا (ع) می دانیم و این‌که در حق زائر اجحاف شود به هیچ وجه شایسته نیست، اصناف، اتحادیه ها و فعالان بازار نیز انصاف را در این ایام مدنظر داشته باشند تا در حق زائران اجحاف نشود.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی از مهمترین ارکان ستاد خدمات سفر است و باید ظرفیت‌های رسانه ای و فضای مجازی برای تحقق این مهم به کار گرفته شود.
نوروز متفاوت با تسهیل زیارت
هم‌چنین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل کارگروه ملی زیارت در خراسان رضوی، افزود: با درایت دولت سیزدهم و پیگیری های استانی این کارگروه به ریاست رییس جمهوری تشکیل شد.
مالک رحمتی ادامه داد: میزبانی از ٣٠ میلیون زائر نیازمند نگاه ملی است که این مهم در کارگروه ملی زیارت دنبال و در بخش‌های مختلف به ویژه توسعه زیرساختی در این کارگروه تصمیم گیری می‌شود.
رحمتی تصریح کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته برای نوروز ١۴٠٢، خدمت‌رسانی متفاوتی خواهیم داشت تا زیارت تسهیل، ارزان و آسان شود.
قائم مقام آستان قدس رضوی تاکید کرد: همه خادم الرضا (ع) هستیم و باید برای خدمت‌رسانی به زائران از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که امیدواریم با عنایت حضرت رضا (ع) شایسته‌ترین خدمات را برای زائران انجام دهیم.
استقبال از زائران امام هشتم در پایان سال و نوروز ١۴٠٢
هم چنین معاون استاندار و فرماندار مشهد در این مراسم اظهار کرد: در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد در مرحله مقدمه سازی برای استقبال از زائران امام هشتم در پایان سال و نوروز ١۴٠٢ هستیم.
محسن داوری ادامه داد: نواقص خدمت رسانی در سال گذشته شناسایی و برای خدمت رسانی در نوروز ۱۴۰۲ برطرف شده است.
رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد با اشاره به تقارن اعیاد شعبانیه با نوروز ١۴٠٢، افزود: در این راستا فعالیت قرارگاه عملیاتی سفر شهرستان مشهد با حضور همه دستگاه‌های خدمات رسان زودتر از سالهای قبل آغاز شد.
داوری تصریح کرد: نظارت در بخش‌های مختلف به خصوص در بخش اقامتی نیز قبل از آغاز طرح نوروزی آغاز شده و تقریبا خانه مسافرهای بدون مجوز ساماندهی شده‌اند.
رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد گفت: انسجام بخشی خوبی در کلانشهر مشهد برای نوروز ١۴٠٢ ایجاد شده و آمادگی خدمت‌رسانی در شرایط مختلف وجود دارد و همه ارکان شهرستان در حالت آماده باش هستند.
استقبال از زائران در مبادی ورودی مشهد
هم چنین رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد و دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد گزارشی از اقدامات و برنامه‌های کمیته‌های ۱۲ گانه این قرارگاه ارائه کرد و افزود: کمیته خدمات شهری پنج پایگاه و ایستگاه استقبال از زائران در مبادی ورودی هوایی، ریلی، جاده‌ای و در ورودی‌های شهر مشهد ایجاد کرده و در راستای ایجاد رنگ و بوی بهاری خیابان‌ها و میدان‌های شهر با المان‌های تعاملی و گل تزئین و زیبا سازی شده است.
حسین امیرکلالی افزود: هم‌چنین در هسته مرکزی و اطراف حرم مطهر رضوی بیش از ۵۳۰۰ فضای پارکینگ به ظرفیت افزوده شده و ساعت فعالیت خطوط حمل و نقل شهری شامل مترو، اتوبوس افزایش و خطوط تاکسی‌رانی نیز تقویت شده است.
او با بیان این‌که پایگاه‌های راهنمای زائر نیز تجهیز و آماده خدمت به زائران است، تصریح کرد: ظرفیت اسکان در شهر مشهد ۲۶ درصد افزایش یافته است و ۳۸ گروه راهنمای زائر ویژه هدایت زائران به محل اسکان پیش‌بینی شده است و از ۵۰۰ راهنمای زائر افتخاری و مردمی نیز استفاده شده است دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد اظهار کرد: علاوه بر این که مرکز پاسخگویی تلفنی به زائران با شماره ۳۷۰۴۵- ۰۵۱ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات و شکایات زائران است ۴ پایگاه نظارت و بازرسی و ۶ ایستگاه نظارت و بازرسی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی بر خدمت‌رسانی به زائران نظارت می‌کنند و آماده دریافت هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد هستند.
او هم‌چنین به پیش‌بینی های لازم برای تامین ارزاق عمومی، غذا و دارو، پشتیبانی و ارائه خدمات درمانی به زائران اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ هزار راننده ناوگان مسافربری برای خدمت رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند که در قالب ۱۲۸ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافربری ساماندهی شده‌اند.
امیرکلالی افزود: با بسیج نیروهای مخلص و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردمی و راهبری معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد، قرارگاه خدمات سفر آمادگی کامل برای میزبانی شایسته از زائران نوروز ۱۴۰۲ را دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.