×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی جذب شده است

 

محمد عباس‌زاده افزود: طی سه ماهه نخست امسال از پرونده های تشکیل شده برای سرمایه گذاران خارجی که ارزششان ۶۰ میلیون دلار بوده، ۴۰ میلیون دلار جذب شده است.

او ادامه داد: بخشی از این میزان سرمایه گذاری می تواند در قبال اعطای اقامت سه تا پنج ساله توسط سرمایه گذاران افغانستانی جذب شود و در این زمینه تاکنون پرونده هایی نیز تشکیل و به تهران ارسال شده است.

وی اضافه کرد: افزون بر این بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز هستند که تقاضای سرمایه گذاری در خراسان رضوی دارند که مشکل اصلی در خصوص جذب سرمایه گذاران خارجی مزبور تحریم ها و مشکل انتقال ارز به کشور است که امید است با حمایتهای رییس جمهور این مشکلات برطرف شود.

مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاران افغانستانی حضور فعالی در طرحهای صنعتی خراسان رضوی دارند و کارخانه های متعددی در شهرکهای صنعتی استان راه اندازی کرده اند و گاه جزء صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی نیز قرار گرفتنه اند.

عباس زاده افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی فقط به مدیریت استان خراسان رضوی مربوط نمی شود و بخش عمده ای از آن به شبکه بانکی و تسهیل امور آن بازمی گردد به طوری که اخیرا محدودیتهایی در انتقال حسابها برای اتباع خارجی به وجود آمده که روی جذب سرمایه تاثیر گذاشته است و البته بانک مرکزی قول مساعد در خصوص رفع این محدودیتها داده است.

وی ادامه داد: رییس جمهور آقای کاظمی قمی را به عنوان نماینده ویژه خود در حوزه افغانستان منصوب کرده است ایشان در تاریخ ۱۵ تیرماه امسال نشست هماهنگی را با حضور مدیران سه استان مرزی شرق کشور در مشهد برگزار کرد که در آن نشست خبرهای امیدبخشی اعلام شد که به محض به نتیجه رسیدن آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: امروز در ارتباط تجاری با افغانستان با چالش اساسی مواجه نیستیم، افغانستان کشور همسایه ماست و هر سه مرز ورودی از جمله دوغارون، ماهیرود و میلک فعال بوده و مبادلات مرزی در آنها در حال انجام است همچنین یک سری رایزنی هایی با طرف افغانستانی در حال انجام است تا بتوان مرکز ارتباطات دائمی ایجاد و روابط مستمر با آن کشور را حفظ کرد.

عباس زاده افزود: امروز ترکیه، چین، قطر، پاکستان و هندوستان رقیبان ایران در افغانستان به شمار می رود و آخرین اخبار حاکی از آن است که افغانستان نیز تمایل برای برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری با آن کشورها را دارد اما می خواهد که مانند گذشته ارتباط خود را با ایران حفظ کند زیرا ارتباط تجاری با کشورمان هم برای افغانستان کم هزینه است و هم دسترسی بیشتری به بازارهای کشورمان دارد و قرابتهای فرهنگی ۲ کشور نیز مزید بر علت بوده چرا که فاصله فرهنگی افغانستان با کشورهای مزبور زیاد است.

وی ادامه داد: همه مشکلات در ارتباط اقتصادی با افغانستان به نماینده ویژه رییس جمهور در حوزه افغانستان اعلام و گفت و گوها با آن کشور انجام شده است و امید است مشکلات به زودی حل شود و فرآیندهای تجاری سرعت گیرد.

او به مرکز جذب خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این استان در زمره تنها استانهایی است که در این مرکز خدمات ۱۹ تا ۲۰ اداره و دستگاه اجرایی مربوط به سرمایه گذاران را متمرکز کرده تا در کمترین زمان ممکن شرکت برای سرمایه گذار خارجی ثبت و امور وی پیگیری شود و حتی اخیرا مقرر شده است که اداره کل اتباع و امور مهاجرین استانداری خراسان رضوی نیز بخشی از خدمات خود در خصوص اتباع سرمایه گذار را به این مرکز منتقل کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.