پیش بینی شماره ۱: داده‌های مصنوعی برای حریم خصوصی بهتر:  تا سال ۲۰۲۵، داده‌های مصنوعی (Synthetic data) جمع‌آوری داده‌های شخصی مشتریان را کاهش خواهد داد و از ۷۰درصد تحریم‌های نقض حریم خصوصی جلوگیری می‌کند. با افزایش محبوبیت داده‌های مصنوعی که با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی تولید می‌شوند، می‌توانند به عنوان نماینده داده‌های واقعی عمل کرده و خطرات افشای اطلاعات خصوصی مصرف‌کنندگان یا داده‌های حساس را کاهش داده یا از بین ببرند. از آنجا که این داده‌ها واقعی نیستند، نگرانی‌های نظارتی را کاهش می‌دهد و در واقع می‌تواند بینش دقیق‌تری ارائه دهند. به کمک هوش مصنوعی می‌توان رفتارهای غالبا غیر قابل پیش‌بینی مشتری را مدل‌سازی کرد و از داده‌های مصنوعی برای آموزش و آزمایش مدل‌های هوش مصنوعی برای مدیریت اختلالات برنامه‌ریزی نشده، رویدادهای غیر منتظره و برنامه‌ریزی سناریو و در نهایت ایجاد یک سازمان انعطاف‌پذیر‌تر استفاده کرد.

پیش‌بینی شماره ۲: مصرف‌کنندگان با جمع‌آوری داده‌ها مبارزه می‌کنند: تا سال ۲۰۲۴معادل ۴۰ درصد  از مصرف‌کنندگان برای اندازه‌گیری داده‌های شخصی جمع‌آوری شده درباره آنها، عمدا معیارهای ردیابی رفتار را فریب خواهند داد و درآمدزایی را دشوار می‌کنند. در حال حاضر مشتریان از مقدار داده‌هایی که سازمان‌ها جمع‌آوری می‌کنند بسیار آگاه هستند و برای جلوگیری از تبدیل شدن به «محصول»، آنها به طور فعال سعی در کاهش ارزش و دستکاری داده‌های جمع‌آوری شده دارند. در نتیجه، مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای از تاکتیک‌هایی مانند شبکه خصوصی مجازی، اطلاعات نادرست یا به طور کلی انصراف از جمع‌آوری داده‌ها استفاده می‌کنند.

پیش‌بینی شماره ۳: واکاوی داده‌های مغزی:  تا سال ۲۰۲۷، یک چهارم شرکت‌های Fortune ۲۰ توسط شرکت‌هایی که نورومین (neuromine) و رفتار ناخودآگاه را در مقیاس وسیع تحت تاثیر قرار می‌دهند جایگزین خواهند شد.نورومینینگ (به به‌کارگیری هوش رفتاری و فناوری مرتبط برای تجزیه و تحلیل، درک و تاثیرگذاری بر رفتار انسان در مقیاس وسیع) گفته می‌شود که به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا درک عمیق‌تری از مصرف‌کنندگان به دست آورند. این امر باعث ایجاد روابط بهتر با مشتریان و افزایش مشارکت کارکنان می‌شود.همان‌طور که علوم اعصاب همچنان در حال تکامل است، این تکنیک به طور فزاینده‌ای پیچیده و دقیق خواهد شد.

پیش‌بینی شماره ۴: چابکی در سازمان بدون حضور مدیران: تا سال ۲۰۲۴معادل ۳۰ درصد  از تیم‌ها به دلیل ماهیت چابکی و کار ترکیبی، بدون رئیس و سرپرست خواهند بود. با پذیرش چابکی و کار ترکیبی در سازمان، حدود یک سوم تیم‌ها می‌توانند بدون نقش مدیر سنتی فعالیت کنند. همه‌گیری باعث افزایش نیاز به تاب آوری سازمانی شده و چابکی بیشتری را در مشاغل ایجاد کرده است. طبق تعریف، چابکی نیاز به محیطی از اعتماد دارد که خود را معطوف به سلسله مراتب سنتی نکند.افزایش نیروهای کار ترکیبی نشان می‌دهد که بخش بزرگی از مدیران فاقد مهارت لازم برای مدیریت کارکنان در شرایط دور کاری یا ترکیبی هستند و تنها ۴۷ درصد از کارکنان معتقدند که مدیر آنها می‌تواند تیم را در آینده به موفقیت برساند.

پیش بینی شماره ۵: آفریقا، مرکز بزرگ استارت‌آ‌پ‌های آینده:  تا سال ۲۰۲۶، افزایش ۳۰درصدی  استعداد توسعه‌دهنده علوم رایانه در سراسر آفریقا و تبدیل آن به یک اکوسیستم استارت آپی پیشرو در جهان کمک خواهد کرد که در رشد صندوق‌های سرمایه‌گذاری با آسیا رقابت کند. طی یک دهه گذشته، سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیزی که هم از طریق سرمایه‌گذاران داخلی و هم از خارج به آفریقا سرازیر شده است، ادامه داشته است.

پیش‌بینی شماره ۶: حرکت به سمت کسب و کار مدولار یا ورشکستگی:  تا سال ۲۰۲۴معادل ۸۰ درصد از مدیران ارشد اطلاعات (CIO)، طراحی مجدد کسب و کار مدولار را از طریق ترکیب‌پذیری، به عنوان پنج دلیل اصلی برای سرعت بخشیدن به عملکرد کسب و کار ذکر خواهند کرد. فناوری‌های اخلال‌گر شرایط جدیدی را ایجاد کرده است. حتی قبل از همه‌گیری، سازمان‌ها با جنگ‌های تجاری، برگزیت، تغییرات آب و هوایی و بسیاری دیگر از چالش‌های داخلی و خارجی سروکار داشتند. در حال حاضر، ۷۴درصد از سازمان‌ها نوعی فناوری مدولار یا مبتنی بر اجزا را در دست اجرا دارند. به طور کلی سازمان‌ها برای مقابله با نوسانات بازار و جلوگیری از ورشکستگی، روی انعطاف‌پذیری و سازگاری مبتنی بر ثبات تمرکز خواهند کرد.

پیش‌بینی شماره ۷: جنگ علیه حملات سایبری:  در حالی که اخیرا حملات سایبری در مقیاس وسیع به بیمارستان‌ها، دولت‌ها و تاسیسات انرژی جنایت تلقی شده است ، اما عواقب ویرانگر فزاینده آنها به این  معناست که آنها به زودی به عنوان اقدامات جنگی در نظر گرفته خواهند شد. راهکارهای امنیتی و افزایش مقررات در محدود کردن دامنه خسارت تاثیر گذار خواهند بود.

پیش‌بینی شماره ۸: قطع رابطه با مشتریان بد: تا سال ۲۰۲۵معادل  ۷۵درصد از شرکت‌ها با مشتریان نامناسب «قطع رابطه» خواهند کرد، زیرا هزینه حفظ آنها، سرمایه‌گذاری در جذب مشتری مناسب را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. سازمان‌ها اغلب مشتریان نامناسب را در خط فروش می‌پذیرند و تلاش می‌کنند آنها را بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر این مشتریان برای سازمان پرهزینه هستند، حفظ کنند. برای جلب رضایت مشتریان نامناسب زمان و پول صرف می‌شود: که به عنوان مثال می‌توان به، سفارشی کردن پیشنهادها یا طراحی راه‌حل‌های مناسب آنها اشاره کرد. به زودی با توجه به اینکه بیشتر مدیران این نوع هزینه‌ها را درک می‌کنند، با رها کردن مشتریان غیرمولد و راهکارهای جایگزین احساس راحتی خواهند کرد.

پیش‌بینی شماره ۹: تمرکز بیش از حد روی توکنیزاسیون بالا :‌ تا سال ۲۰۲۶، گیمیفکشن توکن غیرقابل معاوضه، یک شرکت را به ۱۰ شرکت برتر با ارزش بالا سوق خواهد داد.شرکت‌ها به سرعت پتانسیل توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را برای رشد مدل‌های تجاری و ایجاد درآمدهای جدید تشخیص می‌دهند. بلاک چین‌های عمومی به طور تصاعدی توانایی اتصال مقدار دیجیتالی نشان داده شده با توکن‌ها را افزایش می‌دهند و موجی دیگر از فرصت‌های به ظاهر نامحدود را در دنیای دیجیتال به ارمغان می‌آورند. توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض بخشی از این پدیده جدید را که « توکنزاسیون بالا » نامیده می‌شوند، هدایت می‌کنند.

پیش بینی شماره ۱۰: اینترنت بیشتر با هزینه کمتر:  تا سال ۲۰۲۷، ماهواره‌های با مدار پایین پوشش اینترنتی را برای بیش از یک میلیارد نفر از فقیرترین افراد جهان گسترش می‌دهند و ۵۰ درصدآنها را از فقر خارج می‌کنند. ایجاد پایگاه‌های سلولی در مناطق روستایی گران و ناکارآمد است. ماهواره‌های مدار پایین راه‌حل ارزان‌تر و منعطف‌تری را ارائه می‌دهند.آنها می‌توانند اتصال جزیره‌ای را ارائه دهند، بنابراین شبکه‌ها می‌توانند مستقیما به جای اینکه به صورت خطی در سراسر کشور حرکت کنند در جایی که مشتریان هستند مستقر شوند همچنین، ماهواره‌های جدید را می‌توان برای رفع نیازهای بیشتر پرتاب کرد. با گسترده‌تر شدن دسترسی اینترنت، میلیاردها «کاربر اینترنتی» جدید به اینترنت متصل می‌شوند که اینترنت را از نظر محتوا و فرهنگ تغییر می‌دهند.پاورقی: توکنیزاسیون (به انگلیسی Tokenization) روندی است که در آن دارایی‌های مختلف به دارایی دیجیتال تبدیل می‌شوند.