×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار استان در آذر ماه سال‌جاری ۳۳.۲ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۲.۶ درصد کاهش یافته است .

رضا جمشیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۳۲.۹ و روستایی ۳۴.۴ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۲.۳ و روستایی نیز ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در آذر ماه سال جاری ۳۵.۲ درصد است، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۵ درصد کاهش یافته است. این نرخ را برای خانوارهای شهری کشور ۳۵ و روستائی ۳۶.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۳ و ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوارهای استان در آذر ماه سال جاری ۱.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۱ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی با بیان اینکه این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۱.۹ و روستائی ۱.۶ درصد است که به ترتیب ۱و ۱.۲ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در خانوارهای کشور نیز در آذرماه سال جاری ۱.۷ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۱.۶ درصد و نقاط روستائی ۱.۸ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۸ و ۰.۹ درصد کاهش یافته است و بیان کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر سال جاری در کل خانوارهای استان ۴۴.۶درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد کاهش یافته است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهارکرد: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۳.۴ و روستائی ۴۸.۸ درصد اسست که به ترتیب ۱.۳ و ۱.۹ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری در خانوارهای کشور ۴۳.۴درصد است که نسبت به مدت مشابه ۱ درصد کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۲.۷ و روستائی ۴۷ درصد می باشد که به ترتیب ۰.۹ و ۱.۳ درصد کاهش یافته است .

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، وی تصریح کرد: تورم نقطه به نقطه خانوار در آذرماه سال جاری استان در گروه خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۳۹.۹، پوشاک و کفش ۴۷.۹، مسکن .۹۱۲و گروه بهداشت و درمان ۳۳.۳ بوده است وی این ارقام را برای کشور به ترتیب ۴۱.۵ ، ۴۸.۸ ، ۲۶.۵ و ۳۴.۶ اعلام کرد. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۶۶.۵، مناطق شهری ۳۵۲.۵ و نقاط روستائی ۴۲۷.۱ است.

انتهای پیام

دبیر فرناز ابراهیمی‌زاده دبیر نگار نقیبی
لینک کوتاه
https://www.isna.ir/news/1400100604011/
برچسب‌ها:
استانی-اقتصادینرخ تورمتورم نقطه به نقطه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.