×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد در میدان شهدا مشهد

به گزارش توس اکو، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت آباد مشهد اظهارداشت: امروز خوشحال شدم که وارد جلسه ای شدم که زحمت‌کش‌های اصلی که در ساخت پارکینگ نقش داشتند حضور دارند و بی‌نهایت از تک تک آنها تشکر می‌کنم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: جای پارک مسئله‌ مهمی است که در هسته مرکزی شهر به آن نیاز داریم و در پارکنیگ هشت آباد، ۲۷۴ مورد جای پارک در نظر گرفته شده که میخواهم تست این پارکینگ کامل صورت بگیرد و سپس در آن به روی مردم باز شود.

سید خلیل منبتی، معاون عمران، حمل و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت آباد گفت: مساحت این پروژه ۱۷ هزار متر مربع و ۱۲ هزار مترمربع مسقف‌ و ۵ هزار متر مربع فضای باز است. ورودی و خروجی مجزا است و ۳ عدد سرویس پله مجزا و ۲ عدد پله برقی و به سیستم اعلان حریق و کنترل‌های تصویری مجهز هستند.

وی افزود: پروژه توحید در ضلع جنوبی خیابان توحید در دست اجرا است و به وسیله تونل از زیر خیابان به هم‌متصل خواهد شد.

این پروژه در دوره قبل شروع شد و در اواخر سال ۹۹ تحویل سازمان عمران شده و در تابستان ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شد.

به گفته وی، تا اردیبهشت ۱۴۰۲ مهلت قرارداد این پروژه بود، اما طبق دستور آقای شهردار قرار شد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان توسط سازمان عمران هزینه شده است. ۲۰۰ میلیارد به صورت کلی هزینه داشته است. ۵۰ آیتم اصلی اینجا کار شده است.

وی ادامه داد: ۱۲۸۰ متر مربع جدول، ۲۷۵۰ متر مکعب بتن ریزی، ۳.۵ کیلومتر جوش کاری راه‌های تاسیسات و … از جمله اقدامات انجام شده است.

مهدی ناصحی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت آباد مشهد اظهارداشت: یکی از مسائل مهم در کلانشهر‌ها و از جمله مشهد موضوع پارکینگ خودرو است. تکالیفی در شورای اسلامی شهر و بودجه برای تامین پارکینگ‌ها ارائه شده است. ایجاد این گونه زیر ساخت‌ها به لحاظ منابع برای شهرداری بسیار سخت است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به لحاظ ساختار و شهرسازی چقدر ضرورت دارد. این پروژه به افتتاح رسید و فرصتی است برای کسانی که امکان تشرف به حرم با خودروی شخصی سخت است از این پارکینگ استفاده کنند.

به گفته وی، این پارکینگ یکی از جلوه‌های خدمت شورای شهر برای مردم است و امیدواریم این برنامه هر ۱۵ روز یک خبر خوب تداوم پیدا کند. شورای شهراز فعالیت‌های جهادی حمایت خواهد کرد.

سردار تقوی فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:امروز شاهد هستیم برای تکریم‌زائران و مجاوران خدماتی توسط خادمان شهر ارائه می‌شود؛ از‌دو جنبه خوشحالیم، از باب امنیت و یکی از باب رفاه همشهریان؛ هر خودرو که در پارکینگ قرار بگیرد در بخش امنیت سرقت‌ها را کاهش خواهد داد.

وی افزود: نزدیک به ۳۰ درصد سرقت های مشهد قطعات خودرو است و اگر در پارکینگ باشد دغدغه‌ای زائر و مجاور نخواهد داشت.

سردار تقوی خاطر نشان ساخت: در عرصه خدمت می‌توانیم کارهای ماندگاری انجام دهیم. این فرصت برای شورا و شهرداری بی‌بدیل خواهد بود. امیدواریم بتوانیم در همه عرصه‌ها مشهد را با سرعت سرو سامان دهیم.

وی گفت: امسال افزایش ۳۸ درصدی ورود و خروج به استان داشتیم و باید طرح‌های ویژه‌ای در خیابان امام رضا و طبرسی داشته باشیم.

 

پارکینگی هوشمند برای مشهد

پروژه پارکینگ هوشمند هشت‌آباد با استفاده از تجهیزات به روز و سیستم‌های هوشمند افتتاح شد. این پارکینگ در خیابان توحید، جنب بوستان توحید در نزدیک‌ترین محل به میدان شهدا قرار دارد.

گفتنی است؛ این پارکینگ با اعتبار ١۵٠ میلیارد تومانی دارای ۱۲ هزار متر مربع فضای مسقف، پنج هزار مترمربع فضای مسطح و ٢٧۲ جای پارک در سه طبقه زیرِزمین آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.