×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص ۷۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها تحت پوشش

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان رضوی از ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها با اعطای تسهیلات از ۳ منبع اعتباری گفت و افزود: اعتبارات در این بخش ۷۰۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۶۹۰ تومان وصول و به مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد پرداخت شده است.

به گزارش توس اکو، رضا سلم آبادی، در اولین نشست خبری خود با اعلام اینکه در خراسان رضوی ۳۹۶هزار نفر در قالب ۲۱۲هزار خانوار از مجموعه کمیته امداد استان خدمات می گیرند، خاطرنشان ساخت:: در ۹ماه نخست امسال بیش از ۱۰درصد رشد نرخ خانوار مددجویان کمیته امداد در استان به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: در حوزه تعداد نفرات خدمت بگیر نیز از ۳۵۶هزار نفر سال۱۳۹۹ در مدت ۹ماه نخست سال به ۳۹۶هزار نفر در امسال رسیده ایم که این عدد رشد ۱۱درصدی را نشان می دهد. همچنین تعداد معیشت بگیران در این قیاس از ۱۷۰هزار نفر پارسال به ۱۷۷هزار نفر در امسال رسیده اند. یعنی رشدی معادل ۶درصد نیز در این حوزه وجود دارد.

 

 

 

وجود بیش از ۱۱هزار یتیم مددجو
وی با اشاره به شکل گیری پرونده اجتماعی برای مددجویان با محور مراکز نیکوکاری و مساجد در محله، بیان کرد: ۱۱هزارو۷۶۲یتیم در استان وجود دارد و علاوه بر این آمار تعداد فرزندان محسنین در استان بیش از ۲۴هزار نفر است.
سلم آبادی تعداد خیران موجود استان برای این ۲بخش را ۱۱۵هزار نفر برشمرد و افزود: در بحث صدقات ۴۵۰هزار مشترک خانگی و ۱۹هزارو۷۱۷ صندوق در معابر داریم که درمجموع این ۲بخش در ۱۰ماه نخست امسال بیش از ۲۵میلیارد تومان کمک مردمی در استان جمع آوری شده است که با تقسیم ریالی این عدد بر تعداد خانواده های معیشت بگیر در استان به هر خانواده مبلغی معادل ۱۴هزارو۳۰۰تومان در ماه تعلق می گیرد.

جمع آوری ۱۱۷میلیارد تومان زکات
وی از هزینه کرد زکات در محل با نظارت شورای زکات خبر داد و افزود: در ۱۰ ماهه امسال، ۱۱۷ میلیارد تومان از شهرها و روستاهای استان زکات جمع آوری شده که توسط خود مردم و خیران، صرف تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان خانواده های نیازمند شد

وجود ۴۳۲۰ مددجوی صعب العلاج
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح مددجویان خراسان رضوی بیش از ۴۳۲۰بیمار صعب العلاج و ۲۳۰۰بیمار زمین گیر وجود دارد، گفت: در تحقیقات میدانی ما حدود ۴۵۰۰کودک زیر ۶سال سوء تغذیه دارند. این اطلاعات به استناد آمار متولیان بهداشتی استان است. هم اکنون در خراسان رضوی ۳۳۷۰مادر مددجوی باردار و شیرده به حمایت بهداشتی کمیته امداد نیاز مبرم دارند.
وی با اشاره به وضعیت دانش آموزان زیرپوشش این اداره کل، اظهار کرد: ۴۴هزار دانش آموز در استان زیرپوشش خدمات ما هستند.

آغاز ساخت ۳۰۰واحد مسکونی تا اسفند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با تأکید بر پیگیری ساخت واحدهای مسکونی در حاشیه شهر مشهد برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد، گفت: ۶۰۰واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد در دست ساخت قرار دارد که ۴۰۰واحد آن در پروژه امام رضا(ع) و ۲۰۰واحد در محله پنجتن مشهد است. برای این واحدها ۴۵میلیون تومان از سوی بنیاد علوی، ۳۵میلیون تومان از طریق کمیته امداد و ۱۰۰میلیون تومان وام قرض الحسنه بنیاد مسکن اعطا می شود.
وی در ادامه بیان کرد: در کل استان برای ساخت ۳۰۰واحد مسکونی با سپاه قرارداد داریم و شروع عملیات ساخت ۳۰۰واحد مسکونی دیگر نیز تا آخر اسفند شروع خواهد شد و درمجموع در ۱۰ماه نخست امسال ۳۲۳۹واحد مسکونی در جریان عملیات ساخت و تحویل قرار دارد و تاکنون ۴۶۱واحد تحویل داده شده است. در این مدت حدود ۷۰۰۰خدمت تعمیر مسکن به مددجویان ارائه شده است.

یک سامانه با اتصال برخط با ۲۷دستگاه
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه رونمایی و بهره برداری رسمی از سامانه «سها» از بهمن امسال رقم می خورد، تأکید کرد: این سامانه امکان اتصال ما به ۲۷سامانه اداری دیگر را مهیا می کند. با این کار هم استعلامات پرونده ای کمیته امداد سریع تر انجام می شود و هم مددجویان راحت تر به تشکیل پرونده و درخواستشان می رسند.
سلم آبادی از ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها با اعطای تسهیلات از ۳ منبع اعتباری گفت و افزود:مجموع منابع بند «ب» تبصره۱۶ برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان امسال ۷۰۳میلیارد تومان اعتبار بود که ۶۹۰میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شد. وام اشتغال امسال از ۵۰میلیون تومان به ۱۰۰میلیون تومان افزایش داشت و درمجموع از شهریور تاکنون ۷۴درصد مبلغ ابلاغی یعنی معادل ۵۲۰میلیارد تومان اعطای وام انجام شده است. برنامه ابلاغی در خودکفایی خانواده های مددجو برای امسال ۵۶۵۰خانواده بوده است و در این بخش با خودکفایی ۵۷۰۰خانواده، ۱۰۱درصد رشد و تحقق برنامه را ایفا کرده ایم.

۵۶۰هزار مشترک آنلاین
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه با اجرای طرح جمع آوری صدقات به صورت برخط ظرف ۳ماه گذشته ۵۶۰هزار نفر در استان صدقاتشان را برخط واریز کرده اند، گفت: با ارائه صندوق صدقات به خانواده، پیش از این هر خانواده یک مشترک محسوب می شد، اما در روش برخط با اسکن کیوآرکد روی صدقات ظرف دوسه ماه ۵۶۰هزار نفر مشترک کمیته امداد استان شده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.