×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری ۱۹ عنوان برنامه در غدیر امسال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توس اکو، حسین فلاح امروز یکشنبه (۱۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کار ما در مجمع نکوداشت غدیر، خبرنگاری است. ما در طول سال فقط یک خبر را مخابره می‌کنیم و آن پیام غدیر است. اگه قرار باشد شخصیتی مهم و بزرگ، آخرین سخن زندگی اش را بازگو کند، آن سخن تا چه حد می‌تواند ارزشمند باشد و چه میزان افراد مشتاق شنیدنش هستند.

مدیر مجمع نکوداشت غدیر ادامه داد: پیامبر بزرگ اسلام که اشرف مخلوقات عالم است، در محل غدیر خم و در میان ۱۲۰ هزار نفر، می‌گوید این آخرین سخنرانی من است و این پیام را برای جهانیان به یادگار می‌گذارد. اما ما تا چه حد مشتاق شنیدن و فهمیدن این پیام هستیم و چند بار آن را خوانده‌ایم؟!. ما اینجا جمع شده‌ایم تا پیام غدیر را به عنوان ارزشمندترین پیام تاریخ منتشر کنیم.

وی افزود: هر ساله در این ایام، کوچه و خیابان‌ها را آذین بندی می‌کنیم. عید غدیر را تکریم می‌نمائیم، بدون اینکه حتی یکبار خطبه غدیر را خوانده باشیم. تمام مسائل اسلام در این خطبه گفته شده‌است. تاکید داریم همه خطبه غدیر را مطالعه کنند که اگر مطالعه و عمل می‌شد، دیگر مشکل نداشتیم.

فلاح عنوان کرد: پایه تمام مشکلات ما از نخواندن خطبه غدیر است. راس امر به معروف، این‌است که خطبه غدیر را بخوانیم و به دیگران نیز اطلاع دهیم. اگر خطبه غدیر اجرا و محقق می‌شد، حکومت صالحه امام زمان(عج) در زمان حضرت علی (ع) بوجود می‌آمد. باید نوجوانان و جوانان را به خواندن این خطبه ترغیب کنیم. اگر خطبه غدیر در جامعه جا افتاده شود، بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

وی تصریح کرد: امسال ۲۰ هزار جلد خطبه غدیر را به دست آحاد جامعه رساندیم. همچنین مسابقه خطبه غدیر را با ۳۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی و غیر نقدی برگزار می‌نماییم. در گرامیداشت غدیر امسال ۱۹ عنوان برنامه با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی که از محل کمک های مردمی و خیرین برآورد شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر در خصوص پروژه‌های دهه ولایت امسال نیز توضیح داد: امسال سه نوع پروژه در قالب پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های فرهیختگانی و پروژه‌های مخاطب خاص توسط مجمع اجرا می‌شود. مسابقه خطبه غدیر با مشارکت ستاد فرامین امام و شهرداری مشهد، طراحی تابلوهای شهری با مساعدت شهرداری، جشن خیابانی با همکاری دارالقرآن محمدی، ۶۰ ایستگاه صلواتی با همیاری خیریه قاسم بن الحسن(ع) از جمله پروژه‌های مشارکتی است که توسط مجمع پیش‌بینی شده است.

وی از شرکت در ۳۰ جلسه قرآنی، نشست خبری با اصحاب رسانه، دعوت از ۱۰۰ پزشک برای تبلیغ پیام غدیر به مراجعین خود، جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان پایه دوازدهم، برگزاری جشن استقبال از غدیر برای فعالان غدیری، جشن دانشجویی، اجرای تئاتر ویژه بانوان، به عنوان پروژه‌های فرهیختگانی مجتمع نکوداشت غدیر در ایام دهه ولایت امسال نام برد.

حسین فلاح تاکید کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری جشن ویژه ناشنوایان، جشن مخصوص در کمپ معتادین متجاهر، تقدیر ویژه از پاکبانان و اهدای نشان خادم غدیر به آنها و جشن غدیر برای کودکان، پروژه‌های خاص امسال است.

مدیر مجمع نکوداشت غدیر تصریح کرد: سال قبل قول ۲۲ برنامه در طول سال برای نکوداشت پیام غدیر دادیم که موفق به اجرای ۲۰ برنامه شدیم. امسال نیز ۲۰ برنامه را پیش‌بینی کرده ایم که امیدواریم توفیق اجرای تمام آنها را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: نشان خادمی غدیر امسال به پاکبانان عزیزمان اهدا می شود.

شایان ذکر است؛ مجمع نکوداشت غدیر با هدف احیای بزرگترین عید شیعیان و زنده نگه داشتن پیام آن، فعالیت های خود را از سال ۸۸ شروع و برنامه های متعددی در سطح کشور برگزار کرده است. فعالیت های این موسسه از سال ۹۶ متمرکز بر نیروی جوان به ویژه دانشجو آغاز شده و تاکنون ادامه پیدا کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.