×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۰ رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، محمدجواد حسین زاده سلجوقی امروز در نشست خبری که در مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی از یکم تیر ماه آغاز شده است.

وی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان “بزرگترین دانشگاه دولتی مهارت محور کشور” یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با نگاه تحولی در ساختار کلان آموزش های کاربردی شغل محور به عنوان دانشگاه نسل سوم و با هدف ارتقا کیفیت و کارآیی نیروی کارکشور از یکم تیرماه پذیرش دانشجو از طریق سایت سنجش آموزش کشور را آغاز نمود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در ادامه افزود: این دانشگاه به منظور دستیابی به اهداف برنامه های توسعه ای کشور و تامین نیروی انسانی ماهر موردنیاز، با ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کسب و کار دانش بنیان و نیز ارتقای توانایی های علمی، فناوری، و مهارتی دانشجویان گام برمی دارد.

دکتر سلجوقی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و دارای مهارت موردنیاز استان، در بخش های مختلف، صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در حال فعالیت است. وهم اکنون با تدوین برنامه های درسی و سرفصل متنوع و متمایز از سایر دانشگاه ها با کمترین اتکا  به بودجه دولتی و با همکاری بخش های غیردولتی، دارای بیش از ۱۶۵۰۰ دانشجو در سطح استان است. این دانشگاه دارای بیش از ۴۷۰۰۰ مترمربع فضای آموزشی شامل کلاس، فضاهای کارگاهی،ازمایشگاهی، کتابخانه، رفاهی ،ورزشی، و مراکز رشد خوشه های فناوری و مراکز نوآوری با ایده جذب خلاقیت ها و نوآوری افراد می باشد

وی هم چنین بیان نمود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی، پس از استان تهران به عنوان دومین استان با جمعیت دانشجویی اشتغال به تحصیل در آموزش های مهارتی علمی کاربردی است که پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی حرفه ای این دانشگاه از یکم تیرماه در ۲۲۸ کد رشته محل کارشناسی و از ۱۳ تیرماه در ۲۸۶ کد رشته محل کاردانی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  انجام خواهد شد. هم چنین امکان ادامه تحصیل در سایر دانشگاههای داخل و خارج از کشور برای دانشجویان، دانش آموزان و علاقمندان پس از تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم است.

دکتر سلجوقی با اشاره به توصیه های مقامات و مسوولان کشور برای ارتقا فرهنگ مهارت آموزی و آموزش های علمی کاربردی تشریح کرد:  دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی برای نیل به اهداف تعیین شده امسال  ۹۰ کد رشته محل جدید را برای اولین بار در پذیرش جاری اجرا خواهد کرد تا علاقمندان بتوانند در زمینه ها و رشته های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

وی خاطرنشان نمود: ظرفیت پذیرش مهر ماه ۱۴۰۱ در ۵۱۴ کد رشته محل تحصیل در سطح ۳۰ مرکز آموزش علمی کاربردی استان با تعداد ۳۶۷۰۰ نفر است تا افراد علاقمند از تحصیل بازنمانند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در پایان توضیح داد: حدود  ۲۰ هزار و ۴۱۰ صندلی  دانشگاه را برای علاقمندان دوره کاردانی و ۱۶ هزار و ۲۹۰ صندلی را برای پذیرش دانشجویان کارشناسی در مراکز آموزش علمی کاربردی استان  با شهریه مناسب اماده کرده است تا دانش پذیران نظام آموزش علمی کاربردی با فراغ بال در رشته مورد علاقه خود مهارت آموزی و ادامه تحصیل دهند.

گفتنی است دانشگاه جامع علمی کاربردی، بزرگترین دانشگاه دولتی مهارت محور کشور، شرایط ادامه تحصیل علاقمندان را با کمترین هزینه در محیط دانشگاهی و محیط واقعی کار، فراهم آورده است.

علاقمندان ثبت نام در دوره های کارشناسی  از یکم تیرماه و کاردانی از ۱۳ تیرماه می توانند  به سایت سنجش کشور به نشانی sanjesh.org  و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به نشانی uast.ac.ir  مراجعه نمایند.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.