×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۸۸۷ واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: روند کاهش واحدهای تولیدی تعطیل شده در کشور آغاز شده و از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۳۷ واحد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.

به گزارش توس اکو و به نقل از ایرنا؛ علی رسولیان روز شنبه در مراسم بهره برداری از ۲ طرح زیرساختی و یک واحد صنعتی احیا شده در شهرک صنعتی توس مشهد افزود: رییس جمهوری بر کاهش واحدهای تولیدی تعطیل شده و لزوم احیای آنها تاکید ویژه دارند و امسال تعداد اندکی از واحدهای صنعتی تعطیل شدند.

وی ادامه داد: احیای واحدهای راکد مرهون تلاش واحدهای تولیدی است که با وجود مشکلات اقتصادی و مشکل در مبادلات مالی، کمبود سرمایه در گردش و مواد اولیه توانسته اند فعالیت خود را حفظ کرده و توسعه دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح پایش واحدهای صنعتی کشور از ۲ ماه گذشته آغاز شده که طی آن بیش از ۶۰ مورد از مشکلات واحدهای راکد احصا شده و گزارش بسیار خوبی در این زمینه تدوین شده است.

وی بر تامین زمین برای فعالان اقتصادی بویژه در خراسان رضوی تاکید کرد و افزود: امسال ۱۰ هزار هکتار زمین به گستره شهرکها و نواحی صنعتی کشور افزوده می شود که این مهم براساس طرح آمایش سرزمین و شناسایی ظرفیتهای منطقه ای هر استان انجام می‌شود.

رسولیان ادامه داد: در این راستا امسال دستکم ۳۰۰ هکتار زمین به گسترده شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزوده می شود.

وی گفت: امسال پنج هزار میلیارد تومان صرف زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی ایران شده است که در این راستا در خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه برای حوزه زیرساختهای آب و برق و دیگر زیرساختها تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: این سازمان بخشی از هزینه های مربوط به تامین برق شهرکها و نواحی صنعتی را تقبل کرده که اختصاص بخشی از این مبالغ برای ایجاد پستهای برق در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تامین آب شهرکها و نواحی صنعتی ایران از اولویتهای جدی است و در صدد هستیم بخشی از پساب شهری را خریداری کنیم تا واحدهای صنعتی با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

در این مراسم کانال آبهای سطحی در فاز یک و ۲ شهرک صنعتی توس مشهد به طول ۶ کیلومتر و با هزینه ۷۵ میلیارد ریال و شبکه برق در فاز چهار این شهرک به طول هفت کیلومتر و هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین یک واحد صنعتی راکد با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۲ نفر در فاز یک شهرک صنعتی توس احیا و به چرخه تولید بازگشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.