×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۱ هزار نفر در خراسان رضوی از ابتدای امسال شاغل شدند

به گزارش توس اکو به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری دوشنبه مورخ ۲ بهمن‌ماه با اشاره به وضعیت اشتغال استان در سامانه رصد اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال استان در سامانه رصد، امسال ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر تعیین شده است که از این میزان بیش از ۹۶ درصد معادل ۷۱ هزار و ۳۸۶ نفر اطلاعات در سامانه رصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون عملکرد ۲۰ شهرستان استان ۱۰۰ درصد، عملکرد هشت شهرستان ۹۹ درصد و عملکرد پنج شهرستان بین ۸۲ تا ۸۹ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: سال گذشته نیز استان خراسان رضوی با ثبت ۱۰۶ هزار شغل خالص رتبه اول اشتغال خالص کشور را کسب کرده بود.

نظری بیان کرد: با احیای کارخانه‌های راکد، توسعه کارگاه‌های عمرانی در حال کار و فعالیت‌هایی که برای گرم شدن چرخه اشتغال در حوزه خدمات انجام شده است شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه در خراسان رضوی هستیم.

وی با قدردانی از عملکرد مسئولین این حوزه گفت: آمارهای جدید اعلام شده نشان از کاهش بیکاری در استان دارد. نرخ بیکاری استان در پاییز ۱۴۰۲ رقم ۵/۳ درصد تعیین شده در حالی که نرخ بیکاری کشور ۷/۶ درصد است. با این حال استان خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است‌.

وی تاکید کرد: آمار کسانی که بیمه بیکاری در استان می‌گیرند نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ که ۱۳۶۰۰ نفر بوده در سال ۱۴۰۲ با ۱۱۷۲۰ نفر منفی ۱۴ درصد است.

استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: پاییز ۱۴۰۲ وضعیت استان در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴/۴ درصد بوده و از این حیث رتبه هفتم کشور را در اختیار داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.