×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۷۰ درصد منطقه نیازمند بازآفرینی

محسن نعیمی مقدم، شهردار منطقه ۴ مشهد، امروز یکشنبه در نوزدهمین نشست خبری روایت شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۲ هزار نفر اتباع خارجی دارای کارت اقامت تردد در منطقه چهار ساکن هستند.

وی گفت: سال گذشته سه اولویت برای اجرا داشته‌ایم که یکی از آن‌ها رفع آب‌گرفتگی و آب‌افتادگی‌ها بود. ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص اختصاص پیدا کرده بود. همچنین پیاده‌راه‌سازی از دیگر اقدامات مهم ما در ‌منطقه بود.

شهردار منطقه چهار تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم ما آسفالت معابر بود که در حجم ۳۰ هزار مترمربع انجام شد. همچنین اصلاح هندسی معابر از دیگر کار‌های مهم در منطقه بوده است.

نعیمی مقدم خاطرنشان کرد: در این منطقه دو پارک بانوان وجود دارد و عملیات ساخت یک پارک سه هکتاری دیگر ویژه بانوان در دست اجراست.

وی ادامه داد: برای سال جاری اعتبارات عمرانی ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است. شیب خدمتی به سمت حاشیه شهر است. احداث پارک بانوان، احداث مجموعه ورزشی سلمان و‌… از جمله اقدامات سال جاری ما خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساخت‌و‌ساز غیرمجاز اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد ساخت‌و‌ساز‌ها در حوزه باز‌آفرینی است. در دو ماه گذشته ۵۰ مورد برش اسکلت و ۵۰ مورد قلع داشته‌ایم. اکنون ساختمان‌های ایمن در حال ساخت است و تا ۵ طبقه مجوز ارائه می‌شود تا برای دیگران انگیزه باشد.

شهردار منطقه ۴ شهرداری مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین گره ترافیکی منطقه در پنج‌تن است. راهکار وضعیت موجود یک‌طرفه‌کردن خیابان است، اما طبق نظرسنجی‌های مردمی تبعات اجتماعی برای کسبه آنجا دارد. لذا به‌دنبال راه‌های جایگزین هستیم.

نعیمی مقدم ادامه داد: سامان‌دهی مشاغل مزاحم را در دستور‌کار داریم و به‌دنبال جابه‌جایی این مشاغل هستیم. این کسبه تمایل دارند به انتهای محدوده منطقه چهار بروند. در حوزه افزایش میزان سرانه فضای سبز سه پارک در منطقه احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: در منطقه چهار ۷۰‌درصد بافت‌ نیازمند بازآفرینی است، به این معنی که ساکنان این منطقه حاشیه‌نشین هستند. ۶ محله هدف باز آفرینی در منطقه وجود دارد و در بودجه امسال به هر محله ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

محسن نعیمی مقدم تاکید کرد: در منطقه ۴ شهرداری مشهد ۴ بازار اصلی و شاخص وجود دارد. بازار کیف و کفش در انتهای خیابان وحید، بازار مانتو در خیابان ایثار، بازار جارو فروشان در خیابان صاحبدلان و بازار نگین تراشان در بلوار نبوت که این بازارها در سطح مشهد بی نظیر هستند و روزانه جمع بسیاری از زائران و مجاوران را به سمت خود می‌کشانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.