×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۵۷ درصد صادرات خدمات فنی مهندسی کشور به صنعت آب و برق اختصاص دارد

وزیر نیرو با اشاره به آغاز برنامه سه ساله شورای جهاد آبرسانی در روستاها با کمک متخصصان بسیجی صنعت آب و برق، گفت: بیش از ۵۷ درصد صادرات خدمات فنی مهندسی به صنعت آب و برق اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، یکی از نخستین گام‌های «علی اکبر محرابیان» در روزهای نخست انتخاب به عنوان وزیر نیرو تشکیل شورایی به نام شورای جهاد آبرسانی با هدف تامین آب شرب پایدار و سالم برای روستاهای بدون آب کشور بود.

وی همان زمان و پس از انتخاب اعضای این شورا، مرکز جهاد آبرسانی را با دبیری «میثم جعفرزاده» راه اندازی و اعلام کرد: طی چهار سال نخست دولت سیزدهم، آبرسانی روستایی را به ۹۰ درصد خواهد رساند.

براساس گزارش تازه وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» در همایش سراسری رده‌های مقاومت بسیج صنعت آب و برق، گفت: شورای جهاد آبرسانی در چارچوب برنامه سه ساله با استفاده از ظرفیت‌ گروه‌های جهادی که عمدتاً از بسیجیان تشکیل شده، یک حرکت سراسری و عظیمی را در روستاها شروع کرده است.

وی ادامه داد: باید حرکت ایثارگرانه و جهادی را در آبرسانی و برق‌رسانی شروع کنیم، در موضوع آب و برق باید حرکت‌های جهادی را با کمک متخصصان به‌ویژه بسیجیان آغاز کنیم و برای تامین دو کالای مهم آب و برق غفلت نکنیم.

محرابیان گفت: معتقد به اجرای برنامه ارائه شده به مجلس هستیم و به هیچ‌وجه بهانه‌های مختلف از جمله تحریم را قبول نداریم.

وی ادامه داد: امروز باید تکلیف خودمان را در برابر جامعه بدانیم و مراقبت کنیم این روحیه بسیجی حفظ شود.

وزیرنیرو افزود: بسیج علاوه بر تکالیف عامه خود، دارای تکالیف خاصی است، در صنعت آب و برق تکلیف مشخص بوده و کمبودهای قابل توجهی که ملاحظه می‌شود حاصل غفلت از تفکر بسیجی است.

به گفته وی، تفکر اشتباه نگاه به بیرون در سال‌های گذشته، مسائل را به بیرون گره زده بود، در حالی‌که راه‌حل مشکلات، نگاه به ظرفیت‌های درون کشور است.

به گزارش ایرنا، پیشتروزیر نیرو با اشاره به اقدام‌های انجام شده در زمینه تامین اعتبارات و شناسایی ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی کشور، گفته بود: برنامه‌ریزی سه ساله‌ای در چارچوب طرح جهاد آبرسانی برای تامین آب این روستاها انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.