×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
نشان مشهدالرضا(ع) بر شانه های خادمان فرهنگ و هویت مشهد

به گزارش توس اکو، اولین رویداد اهدای نشان مشهد با حضور مدیران کشوری،لشکری و استانی در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که شب گذشته در سالن همایش شهدای سلامت برگزار شد، افراد برتر در ۸ حوزه معرفی و با اهدای نشان و دیپلم افتخار از آنها تقدیر به عمل آمد.

کارگروه علمی و فناوری در بخش اول

نامزدهای دریافت نشان مشهد در حوزه علمی و فناوری قرائت شد که با انتخاب هئیت داوران، جایزه نشان مشهد در این بخش به دلیل تلاش های بسیار در تربیت شاگردان علوم دینی به آیت الله سید حسن مرتضوی اهدا شد علی رواقی چهره ماندگار ادبیات فارسی و محمدعلی طهرانچی بنیانگذار نرم افزار کاربردی تقویم باد صبا دو نامزد دیگر دریافت این نشان بودند.

کارگروه ایثار،شهادت و مقاومت در بخش دوم

نامزدهای دریافت نشان مشهد در حوزه ایثار،شهادت و مقاومت اعلام شد و با انتخاب هئیت داوران، جایزه نشان مشهد در این بخش به آقای غلامحسین صفایی جانباز جنگ تحمیلی اهدا شد.

غلامحسین صفایی طراح اجتماع منتظران ظهور بوده و نویسنده چهار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس است. احمد منصوری نژاد مجری برتر نقاشی های دیواری فاخر در مشهد و کشور، امین بهنام طراح و مجری پارمک موضوعی جبهه همین نزدیکی، عباس آرانیان مدیر اجرایی انجمن راویان فتح رضوی و مریم کارگر «همسر شهید خواهر شهید و فرزند شهید و مادر شهید» چهار نامزد دیگر دریافت این جایزه بودند.

کارگروه بهداشت، درمان و محیط زیست در بخش سوم

نامزدهای دریافت نشان مشهد در حوزه بهداشت،درمان و سلامت اعلام شد و با انتخاب هئیت داوران جایزه نشان مشهد در این بخش به حبیب الله عدالتیان اهدا شد. عدالیتیان جزو خیرین با سابقه حوزه سلامت و موسس اورژانس عدالیان است.

علی اصغر افراسیابی موسس بیمارستان امید و موسس مهمانسرای همراهان بیمار، عبدالله بهرامی عضو شورای خیرین شهریار و مشارکت کننده در ساخت چندین بیمارستان و مرکز درمانی،حمید مستشاری نائب رییس شورای خیرین شهریار و فعال در حوزه احداث پروژه های عام المنعفه بهداشت و درمان و رضا هاتفی موسس بیمارستان خاتم انبیا به عنوان اولین مرکز تخصصی چشم در مشهد دیگر نامزدهای دریافت نشان مشهد در این بخش بودند.

کارگروه اجتماعی در بخش چهارم

نامزدهای دریافت نشان در حوزه اجتماعی اعلام شد و با انتخاب هئیت داوران جایزه نشان مشهد به آسایشگاه معلولین فیاض بخش اهدا شد. حمایت و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر، کاهش آسیب های جسمانی و روانی ناشی از انواع معلولیت های جسمی و حرکتی از جمله مهم ترین فعالیت های این مرکز در سالهای اخیر بوده است.

عباس منتظری با راه اندازی مرکز مبلغین ویژه زندانیان و حمایت از خانواده زندانیان، رضا حمیدی خیر واقف مدارس فنی و حرفه ای و ایجاد کننده مرکز کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شهرک شهید رجایی و محمدرضا توکلی زاده عضو ستاد و شورای خیرین شهریار و مشارکت کننده در ساخت مراکز درمانی و ایستگاه آتش نشانی دیگر نامزدهای دریافت این نشان در حوزه اجتماعی بودند.

کارگروه ورزش و سلامت در بخش پنجم

نامزدهای دریافت نشان در حوزه ورزش و سلامت اعلام شد و با انتخاب هیئت داوران جایزه نشان مشهد در این بخش به آقای هادی رضایی گرگانی اهدا شد. هادی رضایی گرگانی بازیکن پیشین و سرمربی فعلی تیم ملی والیبال نشسته ایران است و در کارنامه وی قهرمانی در دو پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو و ۲۰۲۰ توکیو دیده می شود. ملیحه صفایی دارنده مدال نقره پاراآسیایی جاکارتا و دارنده چهار مدال طلا هانگژو در رشته شطرنج، حمید بی غم هفتمین مربی فوتسال جهان و برترین مربی آسیا در سال ۲۰۱۸ و سلما همتیان دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در رشته شطرنج دیگر نامزدهای دریافت این نشان بودند.

کارگروه زیارت و خدمات زائر در بخش ششم

نامزدهای دریافت نشان در حوزه زیارت و خدمات زائر اعلام شد و بنا به نظر هئیت داوران در این بخش به تمامی نامزدها نشان سیمین مسهدالرضا(ع) اهدا شد. جمعیت خدمتکاران زائران پیاده امام رضا به عنوان اولین مجموعه خدمت رسان برای زائران پیاده دهه آخر صفر، علی محمد برادران افتخاری به منظور فعالسازی نوجوانان محلات برای خدمت بر زائران نیازمند در حاشیه شهر، مجتمع فرهنگی میقان الرضا(ع) به منظور خدمت رسانی جامع به زائران امام رضا(ع) در مبادی ورودی شهر در طول سال و اتحادیه خشخشویی و لباسشویی مشهد به عنوان اتحادیه فعال و پیشرو در خدمت رسانی به زائران در دهه پایانی صفر مفتخر به دریافت نشان سیمین مشهدالرضا(ع) شدند.

کارگروه فرهنگی و هنری در بخش هفتم

نامزدهای دریافت نشان در حوزه فرهنگی و هنری اعلام شد و بنا بر نظر هئیت داوران در این بخش به تمامی نامزدها نشان سیمین مشهدالرضا(ع) اهدا شد. محمدعلی چمی گو جریان ساز در راه اندازی و ساماندهی و اقدامات مردمی در فعالیت های فرهنگی و هنری شهر مشهد، حسین شادکام پیشکسوت عرصه مدیریت فرهنگی شهر مشهد و فعال برگزیده در حوزه شهروندی، سید مرتضی سادات فاطمی جریان ساز در ترویج و تربیت قاریان قرآن در شهر مشهد، مجموعه فرهنگی و تربیتی کتاب پردازان به عنوان مجموعه برگزیده در حوزه فعالیت های تربیتی به خصوص تربیت نوجوانان، مقر کتاب به عنوان مجموعه برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی و مکتب نرجس به عنوان قدیمی ترین مرکز تربیت بانوان نخبه علمی، قرآنی و دینی شهر مشهد مقدس حائز دریافت نشان سیمین مشهدالرضا(ع)شدند.

کارگروه اقتصادی در بخش هشتم

نامزد دریافت نشان در حوزه اقتصادی اعلام شد و با نظر هئیت داوران علی اکبر حسین علی زاده به دلیل سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار و اشتغال زایی برای جوانان نشان سیمین مشهدالرضا(ع) را دریافت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.