×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 ۳۸۰۰ شغل برای زنان خود سرپرست در کشور ایجاد شده است

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی ؛ انسیه خزعلی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از فعالیت کارآفرینان زن در شهرک صنعتی چناران، افزود: از جمله برنامه های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، پشتیبانی از زنان کارآفرین است که هم اکنون در راستای ایجاد اشتغال برای زنان خود سرپرست بیش از ۳۰۰ نفر از بانوان کارآفرین در حال همکاری با این معاونت هستند که تا کنون توانسته اند این تعداد اشتغال را در کشور ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بخش بسیاری از طرح هایی که دولت از سفر اول خود داشته عملیاتی شده که بخشی از این طرح ها در حوزه بانوان است که امیدواریم با کارهای انجام شده حوزه بانوان توسعه بیشتری پیدا کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که شاهد پیشرفت خوب زنان در بخش کارآفرینی هستیم گفت: در بازدیدهایی که امروز صبح از شهرک های صنعتی و فعالیت بانوان در این شهرک ها در شهرستان چناران به عمل آمد نیز شاهد پیشرفت بانوان در این عرصه بودیم که امیدواریم با پشتیبانی بسیار خوبی که دولت انجام می دهد در سفر آینده نیز شاهد توسعه و پیشرفت بیشتری در این حوزه باشیم.

خزعلی افزود: بیشتر به دنبال این هستیم که مشکلات مجوز تسهیلات زنان کارآفرین و مشکلاتی که در ارتباط با توسعه کارشان دارند از طرف معاونت مورد پشتیبانی قرار گیرد به ویژه زنهایی که در بخش شرکت های دانش بنیان مشغول هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیکاری زنان نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش پیدا کرده و رشد اقتصادی زنان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است که امیدواریم با برنامه ای که دولت دارد در حوزه زنان با سرعت بیشتری پیش برویم.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در نشست هم اندیشی انتهای این بازدید تعداد بانوان کارآفرین استان که تاکنون در حوزه صادرات محصولات واحدهای صنعتی شهرکها و نواحی صنعتی استان فعال بوده اند را ۴۲ نفر عنوان کرد.

فرشچی با تاکید بر اینکه زنان خراسان رضوی نقش ویژه‌ای در بخش صنعت استان دارند ، گفت: آنچه طی چهار سال گذشته (از سال ۱۳۹۸ تاکنون) از آمار مذکور مربوط به بانوان کارآفرین خراسان رضوی است، شامل استقرار ۳۸ واحد صنعتی در ۴۹ هکتار از زمین های شهرکها و نواحی صنعتی استان است، در این مدت ۲۵ نفر زن در حوزه صادرات محصولات واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان فعالیت داشته اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.