×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۵۰۰ امدادگر هلال احمر آماده خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع)

به گزارش توس اکو ، محسن ذاکریان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه در افتتاح این طرح، عنوان کرد: یک وجه زندگی همه ایرانی‌ها و به‌خصوص ما خراسانی‌ها، نعمت همجواری و میزبانی از زائران امام رضا (ع) است و حداقل شکرانه نعمت مجاورت حضرت امام رضا ( ع ) این است که میزبان خوبی برای زائران امام رضا(ع) باشیم.

وی افزود: در جمعیت هلال احمر استان این موضوع را بر خودمان فرض می‌دانیم که در بهره‌مندی از این نعمت همجواری، با تمام توان در میزبانی و خدمت‌رسانی به زائران و تا جایی که کاری از دستمان برمی‌آید دریغ نکنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: خدماتی که در طول سال نیز در جاده‌ها انجام می‌شود بخش عمده آن معطوف به زائران امام رضا(ع) است و در فرصت‌های ویژه‌ای مانند دهه پایانی صفر نیز که جمعیت چند میلیونی از دلدادگان ائمه اطهار حتی از خارج از کشور به مشهد سفر می‌کنند این فرصت مغتنم را از جهت تشکیلاتی نیز جدی می‌گیریم.

ذاکریان گفت: در دو سال اخیر فضای کشوری جمعیت هلال احمر نیز به همین شکل است و در دو سال گذشته شاهد بازشدن ظرفیت‌های جدید خدمت‌رسانی در هلال احمر بودیم که شاید سابقه مشابه آن را در سال‌های قبل نداشتیم.

وی تأکید کرد: طرح همسفران خورشید هر سال قوی‌تر و با قوت بیشتر شکل می‌گیرد و به نوعی مشابه طرح نوروزی شده و تداعی خدمات سفرهای نوروزی برای مردم است. یکی از آن زمان‌هایی که برای مردم نشان‌دهنده این است که فضای استان برای حضور زائران آماده شده است همین ایستگاه‌های خدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علاوه بر ایستگاه‌های جمعیت هلال احمر ظرفیت دیگری که از سال گذشته به طور جدی‌تر دنبال شد، موضوع اسکان زائران است.همزمانی ایام دهه پایانی صفر با تعطیلات تابستان و همچنین گذر از کرونا که عطش و تمایل بیشتر برای سفر به مشهد ایجاد کرد و انباشتی از تقاضا و ارادت‌هایی که در طول سه سال بیماری کرونا بی پاسخ مانده بود، باعث شدکه از سال گذشته اسکان زائران از یک دغدغه استانی به یک دغدغه ملی تبدیل شده و به دنبال آن جمعیت هلال احمر ظرفیت‌های خودش را در اسکان به صورت ویژه فعال کرد.

ذاکریان گفت: در سال گذشته ما آمادگی اسکان اضطراری ۱۰۰ هزار نفر را داشتیم هرچند که ۳۰ تا ۴۰ درصد این ظرفیت استفاده شد. سال جاری نیز با همان قوت و اگر لازم باشد بیشتر، آمادگی اسکان اضطراری زائران داریم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که سال گذشته آغاز شد و گام جدیدی در خدمت‌رسانی به زائران بود موضوع ویلچررانی بود که یکی از بارهای روی زمین مانده بود که شاید متولی خاصی برای آن وجود نداشت، ولی جمعیت هلال احمر خود را وفادار و خادم مردم می‌داند و در این موضوع هم ورود پیدا کرد که هم یک فضای خوب تربیتی و فرهنگی برای جوانان جمعیت هلال احمر ایجاد می‌کند و هم یک نیازی از مردم و زائران رفع می‌شود.

ذاکریان گفت: در سه روز پایانی دهه آخر صفر که ما شاهد انسداد مسیرها هستیم، ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ویلچر در این مسیرها فعال خواهد بود و ۳۲۰۰ نفر از جوانان هلال احمر برای زائران سالمند و کم‌توان در ۴ محور به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات قطعا یکروزه و دوروزه نبوده و از چند ماه پیش هماهنگی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم در سطح ملی و استانی انجام شده است، افزود: خوشحالیم که دهه پایانی صفر، دهه خدمت‌رسانی خاص جمعیت هلال احمر به زائران امام رضا(ع) است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.