×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 ۱۴۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی انجام شد

رضا خواجه نائینی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری خارجی در استان ۸۵.۵ میلیون دلار بود که طی سال جاری این میزان به ۱۴۹ میلیون دلار در مدت ۶ ماه ابتدای سال جاری رسیده است.

وی افزود: هدفگذاری در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در استان طی سال جاری ۲۴۰ میلیون دلار بوده است که در ۶ ماه ۶۸ درصد آن محقق شده است، در واقع به نسبت ۶ ماه ۱۳۶ درصد نسبت به مقدار مصوب شده در سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی رشد داشته ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در خصوص سرمایه گذاری در استان و تحقق رشد ۷.۲ درصدی اقتصادی استان مربوط به لایحه بودجه سال جاری بیان کرد: برای این امر ۲۳۰ همت پیش‌بینی شده بود. منابع برای این منظور شامل سرمایه گذاری‌ خارجی و داخلی، بحث تسهیلات بانکی شهرداری و نهادهای عمومی، اوراق مشارکت، بودجه منابع داخلی شرکت‌های داخلی و… بوده است. در این راستا در حوزه تسهیلات بانکی امسال از ۶۲.۵ همت پیش‌بینی شده که تاکنون ۴۳ همت آن محقق شده است. همچنین در حوزه سرمایه گذاری بخش داخلی یعنی سرمایه گذاری خصوصی ۷۷.۵ همت در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۷۰ همت یعنی ۹۱ درصد محقق شده است. این میزان سرمایه گذاری در صورت صحت سنجی به نسبت مناسب محسوب می‌شود.

 

تحقق ۱۵۰ همتی منابع مالی برای رشد اقتصادی خراسان رضوی در سال جاری 

خواجه نائینی افزود: به طور کلی از ۲۳۰ همت در نظر گرفته شده برای تحقق رشد ۷.۲ درصدی اقتصادی خراسان رضوی ۱۵۰ همت مربوط به سه بخش تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری خارجی و سرمایه گذاری بخش خصوص است. در این سه بخش عملکرد خوب بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص نهادهای غیردولتی، عمومی، شهرداری و… پیش‌بینی سرمایه‌گذاری این ۴۴ همت بوده اما در ۶ ماه سال جاری رقم تحقق ارائه نشده است. دراین خصوص سهم شهرداری ۱۰ همت، شرکت‌های دولتی مانند آب، برق، گاز و… ۱۰ همت، بودجه عمومی دولت ۱۰ همت بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی درباره بحث ۱۵ درصد سهم استان از حقوق دولتی معادن خاطرنشان کرد: میزان هدفگذاری در این خصوص برای سال جاری ۱۶۵ همت بوده که در این ۶ ماهه ۱۵ همت محقق شده است.

خواجه نائینی افزود: در سال‌های گذشته فروش اموال مازاد در استان تا سال قبل ۲۰۰ همت شناسایی شده بود. امسال از ابتدای سال تا کنون ۶۵۰ همت اموال مازاد شناسایی شده است و مصوبات استانی آن گرفته شده و به دنبال دریافت مجوز مزایده آن از طرف وزیر اقتصاد هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.