×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کیفیت بخشی به فعالیت ها ی آموزشی و ورزشی و عدالت تربیتی دو محور اصلی فعالیت های سازمان است

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، طریفی حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح اتاق بازی و تربیت بدنی در پیش دبستانی و دبستان شهید شکفته اتاق بازی به صورت ویدئوکنفرانسی، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیسم گفت: انشالله کودکان غزه همچون کودکان کشورمان از نعمت تعلیم و تربیت در صلح و آرامش برخوردار شوند و شاهد پیروزی امت اسلام بر صهیونیست ها باشیم.

وی گفت: هفته تربیت بدنی فرصتی است جهت ترویج اهداف ورزش و تربیت بدنی و تربیت بدنی بخشی از ساحت های تربیت و یکی از ساحت های مهم شش گانه مورد تاکید در سند تحول بنیادین است

وی بیان داشت: عرصه ورزش دارای شئون سیاسی، فرهنگی، اقتصادی اجتماعی می باشد و عرصه ای است که در سطح دنیا از آن جهت انتقال پیام های ارزشی استفاده می کنند و آنچه که ما در نظام تعلیم و تربیت از طریق آموزش رسمی به دنبالش هستیم با ورزش و تربیت بدنی می توانیم در فضایی غیررسمی و نشاط برانگیز به این آرمانها و ارزش ها دست یابیم.

طریفی گفت: نگاه ما در حوزه ورزش نگاه تربیتی و فرهنگی است و از ظرفیت های ورزش با رویکرد درمانی تربیتی در مدارس در قالب نظام برنامه درسی رسمی و فعالیت های فوق برنامه استفاده می کنیم.

وی گفت: در تلاشیم دو محور اساسی را دنبال کنیم، محور کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و ورزشی و دیگری محور عدالت تربیتی.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه ورزش و تربیت بدنی در مدارس برای ما موضوعیت دارد گفت: اتفاقات بزرگ و بی سابقه ای در وزارت آموزش و پرورش چه به لحاظ زیرساختی و چه به لحاظ برنامه ای اتفاق افتاده است و ورزش مدرسه ای و ساحت تربیت بدنی و زیستی در مدارس ما جان تازه ای گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ما به تربیت بدنی در مدارس به جز درس تربیت بدنی از منظر بسترسازی برای رساندن دانش آموزان به مرتبه نخبگی و قهرمانی نگاه می کنیم اظهار کرد: ورزش مدارس، بسترساز پدیدار شدن استعدادهای ورزشی و جشنواره ها و مسابقات ورزشی زمینه ساز شناسایی و کشف نظام مند استعدادهای برتر ورزشی دانش آموزان هستند.

طریفی حسینی ادامه داد: قهرمانان این مسابقات ورزشی و مسابقات مشابه آن، استعدادها و سرمایه های راهبردی کشور برای ورزش قهرمانی در سطوح ملی و فتح قله های جهانی به ویژه پارالمپیک هستند.

وی وحدت و یکپارچگی آموزش و پرورش استثنایی و آموزش و پرورش عادی را از مهم ترین دستاوردها و افتخارات سازمان در دو سال اخیر عنوان نمود و گفت: خود را تابع سیاست های کلان وزارت آموزش و پرورش می دانیم و در حوزه تربیت بدنی و ورزش بر اساس سیاست گذاری های معاونت تربیت بدنی با رعایت اقتضایات و ویژگی های دانش آموزان بانیازهای ویژه اقدام می کنیم.

حمید طریفی حسینی اظهار کرد: توسعه زیربنای علمی تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه، ایجاد اتاق ورزش در مدارس و تامین تجهیزات، برگزاری جشنواره نشاط، ایجاد و توسعه رشته های ورزشی جدید ، برنامه ریزی درسی در حوزه تربیت بدنی و نیازسنجی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه تربیت بدنی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.