×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کشت فراسرزمینی ومصرف بهینه آب ،دو دغدغه جدی حوزه کشاورزی است

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد ” فیروز ابراهیمی ” افزود: دراین راستا برخی از ماشین آلات مورد نیاز برای تولید تراکتور وارد شده است و بخشی نیز ازتولیدات داخلی می باشد .

به زودی این طرح بسیار بزرگ در حوزه ماشین آلات کشاورزی راه اندازی می شود که مشخصا ساخت تراکتور و ماشین آلات و ادوات مربوطه آن را در استان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به آن که خراسان رضوی  یکی از قطب‌های بزرگ در حوزه محصولات کشاورزی است ، بیان داشت:  حدود۶۰ درصد از ماشین آلات و ادوات کشاورزی کشوردر خراسان رضوی تولید می‌شود و می توان گفت جزء برندهای مطلوب و برتر این حوزه هستیم و بطور قطع راه اندازی کارخانه تراکتور سازی در حوزه کشاورزی  نقش بزرگی بر اقتصاد استان واستان های همجوار خواهد داشت .

رئیس خانه صمت خراسان رضوی  تاکید کرد: اگر چه دربحث زعفران بزرگترین تولید کننده زعفران دنیا هستیم و یا در تولید گندم و محصولات کشاورزی بسیاری رتبه‌های اول تا سوم کشور را داریم ، در حوزه ماشین آلات کشاورزی هم بسیار سرآمدیم.

وی تاکید کرد : لازم می دانم نکته ای را برای جامعه کشاورزیمان یادآور شوم که وضعیت آب در کشور بحرانی است . بخشی به دلیل بد مصرف کردن آب است و بخشی نیز به دلیل خشکسالی‌ سالهای اخیر است. لذاباید در حوزه کشاورزی که آب زیادی لازم داردباید با تغییر شیوه‌های کشت ورفتن به سمت کشاورزی مکانیزه و مدرن،مصرف بهینه آب را سرلوحه قرار دهیم وگرنه در آینده نزدیک ،حوزه کشاورزی مان بامشکلات جدی مواجه خواهد شد.

رئیس خانه صمت خراسان رضوی اظهار داشت : ما در حوزه کشاورزی  نیاز به رویکردهای جدیدتری داریم .زیرا آب را  نمی‌شودتولید کرد. انتظار ما این است که به عنوان حوزه تولید، کشاورزیمان مقداری در به روز کردن نیازهای تکنیکال خودش جدیت و اهتمام بیشتری داشته باشد تا بتوانیم در بحث آب ،نیازهای مردم را برطرف کنیم.

ابراهیمی در بحث تامین محصولات کشاورزی تاکید کرد: یکی از روش‌های کشاورزی هم کشت فراسرزمینی است که گزینه خوبی است وامیدوارم برروی آن نیز تمرکز کنیم.

وی خاطر نشان ساخت :اگرچه هرسال شاهد برگزاری نمایشگاه کشاورزی و ماشین آلات هستیم اما خوشبختانه  همه ساله این نمایشگاه بهتر و به صورت تخصصی تر برگزار می شود .از ویژگی های این نمایشگاه میتوان  به تنوع ، نوآوری و مشارکت بسیار بالای شرکت های مرتبط اشاره داشت .خوشبختانه  از کشورهای دیگر نیز برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهند داشت که سطح این نمایشگاه را که بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ایران است،بالاترمی برد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.