×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش ۱۵ درصدی صادرات خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱

جواد جعفری درباره میزان تراز تجاری خراسان رضوی طی سال گذشته اظهار کرد: طی سال گذشته  ۲۲۲۲ هزار تن کالا از گمرکات استان به ارزش ۱۴۳۴میلیون دلار صادر شده است که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین طی سال گذشته ۲۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۴۴ میلیون دلار از گمرکات استان وارد شده است که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادارت و واردات کالا به استان تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان طی سال گذشته مثبت و معادل ۷۹۰ میلیون دلار است.

جعفری افزود: از کل ارزش صادرات غیر نفتی در سال ۱۴۰۱ رقم ۲۹۲۳هزار دلار از محل تجارت چمدانی  و ۱۲۶۸۳ هزار دلار نیز از محل بازارچه‌های مرزی بوده است

وی درباره عمده اقلام وارداتی به استان در مدت مذکور تصریح کرد: این اقلام شامل زعفران در  بسته  بندی  بیش از ۳۰ گرم، پسته با پوست تازه یا  خشک، میله‌های فولادی، سیب تازه و کفپوش است که به کشورهایی همچون  افغانستان، ترکمنستان  تاجیکستان، ازبکستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی درباره عمده اقلام وارداتی به استان طی سال گذشته بیان کرد: این اقلام شامل تلفن همراه، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، برنج کامل سفید شده، نخ یک لا از الیاف شانه زده، گندم معمولی، ماشین‌های نورد گرم است که از کشورهای همچون امارت متحده  عربی، تاجیکستان، ترکیه، چین، پاکستان و  ازبکستان وارد شده است./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.