×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی ۲۳ هزار فرصت شغلی درحوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد برای ۱۴۰۳

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی مشهد ” رضا سلم آبادی ” افزود: سال آینده سال خوبی درحوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از فعالیت‌هایی که کمیته امداد برای خانواده هایش انجام می دهد  بحث اشتغال است لذا در حوزه اشتغال استعداد سنجی شده و خانواده‌هایی که مستعد اشتغالند ، آموزش‌هایی به آنها داده می‌شود که در نهایت منجر به پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال و نظارت‌های بعد از اجرای طرح می‌باشد.

سلم آبادی یادآور شد: در این نمایشگاه که  نمایشگاه پوشاک و نساجی است با توجه به اینکه  تعدادی از خانواده‌های تحت حمایت ما بانوان هستد و یا زنان سرپرست خانوارند، از طرفی هم باید به مسائل تربیتی فرزندا نشان برسندلذا در منزل به کار خیاطی و تولید پوشاک مشغولند که نیاز است در بحث آموزش خانواده برنامه ریزی شود. همچنین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و آموزشگاه آزادی که در حوزه پوشاک و خیاطی داریم، تفاهم‌ نامه‌های خوبی بسته شده و آموزش های بسیار خوبی هم به آن ها داده شده است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی  با اشاره به تکمیل زنجیره پوشاک بیان داشت : در این خصوص نیزاقدامات بسیار خوبی شده است . با بخش خصوصی تفاهم نامه های  منعقد شده است تا پوشاکی که قرار است دوخته شود وبرای فروش در اختیار بازار قرار بگیرد در قسمت هدایت شغلی و همچنین  در قسمت راهبری شغلی قرار  بگیرد.

وی تصریح کرد:  هدایت شغلی یعنی افرادی که خودشان این مهارت را داشته‌اند ومسلط به بازار هستد و از تسهیلات استفاده کرده و مشغول به کار شده اند. یعنی هم تولید می‌کنند و هم بازار فروش را به دست گرفته‌اند اما  بخشی از افراد هستند که مهارت و تخصص را دارند اما ریسک بازار را انجام نمی‌دهند، لذا در این زمان به راهبر شغلی وصل می‌شوند و در کنار این فرد قرار می‌گیرند تا بتوانند به اوکمک کنند .

وی تاکید کرد: از این رو  مواد اولیه را در اختیار او قرارمی دهند تا بتواند تولیدی را که انجام می دهد  توسط راهبر شغلی به بازارها عرضه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اعلام آنکه از مرداد ماه سال جاری تا کنون بیش از ۱۴ هزار  فقره تسهیلات پرداخته شده است ، اظهار داشت: این تسهیلات رقمی معادل یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۹۰ درصد آن ها فرصت شغلی بوده است که نشان می‌دهد در قسمت شاخه مشاغل خورد ، مشاغل خانگی کمیته امداد نیز آمار خوبی دارد و همچنین تسهیلات خوبی را پرداخت کرده است .

وی تاکید کرد:  این در حالیست که صحت سنجی که در خصوص طرح‌ها انجام شده است. بیش از ۹۸ درصد طرح‌های ما صحت سنجی‌اش واقعی بوده که مورد تایید وزارت تعاون وکار و رفاه اجتماعی  است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.