×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
ورود بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش توس اکو به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد یکشنبه ۱۲ فروردین۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود، اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۱ فروردین ماه جاری مجموعا ۹ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۹۰ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر آمار ورود مسافر به تعداد ۷ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۵۵ نفر با وسایل حمل و نقل شخصی به استان و مشهد سفر کرده‎‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد ادامه داد: هم‎چنین تعداد ۶۷۵ هزار و ۴۵۶ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای، ۴۸۷ هزار و ۶۲۰ نفر از طریق راه‌آهن، ۲۷۳ هزار و ۳۵۹ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به این که برخی از زائران برای حضور در مراسم شب‌های قدر حرم مطهر رضوی به مشهد می‌آیند، موج سوم سفر به استان خراسان رضوی و مشهد آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی افزایش یافته و طی شبانه روز گذشته در واحدهای اقامتی رسمی مشهد ۶۰ درصد، واحدهای موقت ۶۰ درصد، واحدهای اضطراری ۴۳ درصد بوده است.

وی گفت: هم‌چنین میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در استان ۶۲ درصد و میانگین ضریب اشغال واحدهای موقت ۶۰ درصد و اضطراری ۴۳ درصد بوده است که براساس این آمار هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی، موقت و اضطراری استان و مشهد وجود دارد.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.