×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود بیش از ۶ میلیون نفر زائر به مشهد

حجت‌الاسلام احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در همایش شکرانه خدمت با هدف تجلیل از خدمتگزاران ویژه‌برنامه‌های پذیرایی و اسکان از زائران پیاده اربعین و دهه آخر صفر که در تالار همایش‌های نور مشهد برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر در دو طرح ویژه اربعین و دهه آخر صفر امسال با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: یکی از خدمات مهمی که امسال به زائران ارائه شد، این بود که دیگر موقعیت‌های ارائه خدمت از انتقال کانکس‌های سرویس بهداشتی و پذیرایی بی‌نیاز شدند و با تأمین مصالح از محل خیران بومی، اتاقک‌های دائمی در همان موکب‌ها ساخته شد.

وی افزود: بیش از ۶۴ ایستگاه در بقاع متبرکه مسیر‌های منتهی به مشهدالرضا (ع) برپا شده بود و هیئت‌امنای بقاع متبرکه همکاری بسیار مطلوبی داشتند تا با مشارکت خیران و عموم همکاران ما، فضای مفروش و مسقفی برای اسکان زائران و پذیرایی از آن‌ها فراهم شود. البته که باید تذکر داد که سطح خدماتی که به حضور متراکم و استقبال کم‎نظیر زائران از اربعین و دهه آخر صفر امسال ارائه شد، مستلزم هماهنگی گسترده و فراگیری بود که به برکت جلسات منظم و روزانه قرارگاه خدمات سفر استان محقق شد و همه پای‌کار آمدند تا زائر علی ابن موسی‌الرضا (ع) با خاطره خوش این شهر را ترک کند.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم تأکید کرد: دو ماه خیمه اهل‌بیت (ع) به‌طور فراگیر در این عالم برپا شد و همه مردم توانستند از توفیق و برکت این توجه حسینی و رضوی برخوردار باشند. یکی از این توفیقات هم خدمت‌رسانی به زائران حضرات معصومین (ع) است که در اربعین حسینی و دهه آخر صفر برای ملت ما حاصل شد.

مجموعه اوقاف خراسان رضوی نیز همچون هلال‌احمر، استانداری، آستان قدس رضوی، شهرداری و همه نهاد‌های متولی پای‌کار بودند و در مجموع، به فضل الهی شرایطی رقم خورد که زائر امام هشتم (ع) با خاطره تلخی از بی‌نظمی و کمبود از مشهد به موطن خود بازنگردند.

وی ادامه داد: در همین روز‌هایی که پشت سر گذاشتیم، ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ نفر وارد این شهر شده‌اند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید من یا سازمان من، عهده‌دار پذیرایی از این افراد بوده است. حقیقت این است که جاذبه اهل‌بیت (ع) و اکسیر محبت حضرات آل الله است که می‌تواند قلوب مردم را نسبت به هم رئوف و مهربان کند و کار را به جایی برساند که حتی در کشور عراق با همه محدودیت‌های زیرساختی‎اش، بیش از ۲۳ میلیون زائر به‌خوبی پذیرایی شوند، اسکان پیدا کنند و بعد از زیارت به شهر و کشور خود بازگردند.

تجلیل از هیئت‌امنای بقاع متبرکه و خادمان موکب‌های اسکان و پذیرایی از زائران در اربعین حسینی و دهه آخر صفر ۱۴۰۲، بخش دیگری از این مراسم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.