×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر به مشهد از ۱۵ تا ۲۷ اسفند

به گزارش توس اکو،  حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: ظرفیت زائران از ورودی فرودگاه ۱۱۷ هزار و ۲۲ زائر، از مسیر ریلی و راه‌آهن ۲۲۵ هزار و ۴۵ زائر، از مسیر جاده‌ای عمومی ۳۵۸ هزار و ۳۶۳ زائر و از مسیر جاده‌ای شخصی یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۹۴۳ زائر وارد مشهد شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مجموع سطح اشغال اسکان‌های رسمی، موقت و اضطراری از تاریخ ۱۵ اسفندماه در سطح استان ۲۸ درصد از کل ظرفیت پیش‌بینی شده است.

او افزود: ۳۶ درصد از ظرفیت اقامت‌های رسمی و ۲۲ درصد از اقامت موقت در استان خراسان رضوی استفاده شده است ولی هنوز از اقامت‌های اضطراری استفاده نشده است.

گنابادی نژاد تصریح کرد: سهم مشهد در حوزه اقامت ۳۷ درصد اقامت رسمی و ۳۲ درصد اقامت موقت است و در مجموع ۳۰ درصد از اقامت مورد استفاده قرار گرفته است.

او تاکید کرد: با توجه به پیش بینی بارش و شرایط خاص آب و هوایی ، هم‌چنان اسکان زائران یکی از اولویت‌های اصلی است و در همین راستا جلسه‌ای برای با هواشناسی استان برگزار و بر اطلاع رسانی سریع و دقیق به زائران تاکید شد، هم‌چنین ظرفیت‌های اسکان مورد بازدید قرار گرفت که مراکز اسکان رسمی، موقت و اضطراری از آمادگی خوبی برخوردارند البته در این بازدید تذکرهای لازم داده شد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآور شد: زائران که قصد دارند تا ۲۵ فروردین به مشهد سفر کنند، هم‌زمان با تهیه بلیت رفت، بلیت برگشت از مشهد را نیز تهیه کنند تا برای برگشت با چالشی مواجه نشوند.

او گفت: ایمنی جاده‌ها، نظارت بر بازار و اطلاع رسانی بر نرخ‌ها و برگشت دادن وجوه اضافه دریافتی از موضوعات اولویت‌ دار برای زائران نوروزی در استان است.

گنابادی نژاد با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از طریق کارگروه ملی زیارت و اهتمام ریاست جمهوری برای تامین زیرساخت‌ها و رفاه زائران از جمله احیای پروژه حرم تا حرم، ارتقاء ظرفیت‌های ریلی و … اظهار کرد: از خبرنگاران تقاضا دارم هم‌چنان پیگیری‌ها را در راستای خدمت رسانی به زائران انجام دهند.

هم چنین در این جلسه سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت و براساس مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: ساماندهی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی استان مورد بازدید قرار گرفته و اقدامات لازم برای ساماندهی آن‌ها انجام شده است.

هم چنین جعفر شهامت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده برای بهبود کیفیت راه‌های استان ارائه کرد و گفت: در استان ۱۲ هزار کیلومتر راه آسفالت داریم که شبکه راه‌های استان پیر است و عمر بیشتر راه‌های استان بالای ۱۵ تا ۲۰ سال است که نیازمند بهسازی سنگین است.

او گفت: توجه ویژه‌ا‌ی به جاده‌های استان شده و از تابستان گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

شهامت درباره رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان اظهار کرد: امسال ۲۰ نقطه حادثه خیز رفع خطر شده است.

هم چنین بخشعلی بیاتی قله زو معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و جانشین رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در این جلسه گفت: از ۱۵ تا ۲۷ اسفند که طرح نظارتی اجرا شده تعداد ۶ هزار و ۵۵۲ مورد بازرسی انجام و ۹۴۳ پرونده تخلف تشکیل شده است که ۱۴ درصد واحدهای مورد بازرسی دارای تخلف بوده‌اند.

او افزود: ارزش ریالی این تخلفات هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده و ۴۵۰ میلیون تومان اضافه وجه دریافتی استرداد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.