×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وجود ۳۰ هزار واحد راکد در کشور/ دولت مصمم به احیای واحدهای تعطیل است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به وجود ۳۰ هزار واحد تعطیل‌شده و راکد در کشور، گفت: احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل از جمله برنامه‌های دولت در نهضت احیا است که با اولویت واحدهای مرتبط با اقتصاد روستا به اجرا در می‌آید.

سید امیرحسین مدنی سه‌شنبه، پنجم بهمن ماه، در حاشیه بازدید از یک واحد تعطیل شده رب گوجه‌فرنگی در مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس آمار اکنون در حوزه واحدهای بخش‌های مختلف معدنی، کشاورزی و صنعتی بیش از ۳۰ هزار واحد تعطیل شده و راکد داریم.

وی ادامه داد: برخی از این واحدها ممکن است قابل احیا نباشند، اما دست‌کم ۲۰ تا ۲۵ درصد قابل احیا هستند که در قالب نهضت احیا برای بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید تلاش می‌کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه مساله مهمی که اکنون کشور درگیر آن است تعطیلی بخشی از واحدهای صنعتی است که قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند، تصریح کرد: بعضی از این واحدها به علت مسائلی که در سال‌های گذشته هم در بخش‌های مدیریت، تحریم و تامین مالی وجود داشته دچار چالش‌هایی شده‌اند که برخی با تامین مالی قابل حل است، بعضی مشکل تامین مالی نداشته و گرفتار پاره‌ای مشکلات حقوقی هستند که با یک تدبیر و تصمیم‌گیری به موقع می‌توان آن‌ها را به چرخه فعالیت بازگرداند و البته شماری از تولید برگرداند و البته حل مشکل بعضی از این واحدها نیز نیازمند اتخاذ تصمیمات فراقوه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که بیش از ۵۰ درصد از این واحدها، مشکلات مالی ندارند و تعطیلی آن‌ها به دلیل بروز مشکلات حقوقی، ساختاری، مدیریتی و تکنولوژی است که رفع آن احتیاج به اقدام و رسیدگی نهضتی دارد.

مدنی اضافه کرد: از طریق ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید که در استان‌ها تشکیل می‌شود، تدابیری در این خصوص اندیشیده است و بنای دولت بر این است که در مسیر احیای واحدهای اقتصادی تعطیل شده در سال‌های اخیر حرکت کند.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سفر روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه خود به مشهد یک واحد تولیدی پوشاک در منطقه کشف‌رود را افتتاح کرد. کل سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی ۵ میلیارد تومان است که ۳ میلیارد ریال آن از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و از محل اشتغال روستایی پرداخت شده است. با افتتاح این واحد تولیدی هم‌اکنون حدود ۸۰ نفر در این واحد تولیدی پوشاک مشغول به کار شده‌اند.

بازدید از یک واحد تولیدی رب گوجه‌فرنگی در روستای فارمد، یک واحد تولیدی صنعتی در روستای عسکریه، چند واحد بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی در روستای چاهشک، بازدید از روستای کنگ و نمایشگاه دستاوردهای سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه سید امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، به مشهد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.