×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واردات خودرو، تولید را تنظیم و باعث ایجاد رقابت می شود

به گزارش توس اکو و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی خودروی مشهد,عزت‌الله اکبری تالارپشتی افزود: در حال حاضر آیا بسیاری از افراد جامعه می توانند،برای مثال پیکان شان را بفروشند و یک ماشین بروز بخرند ؟ بطور قطع خیلی ازآن ها نمی توانند این کاررا انجام دهند.حالا اگر ماشین فرد کمی نرخش بالا برودو باعث تقویت مالی اوشود، اشکال دارد ؟اگرچه باید دولت این فضارا مدیریت کند و در قانون هم این مورد را ذکر کردیم که این سختگیری انجام نشودکه اگر در جاهایی دولت تشخیص داد از برخی موارد باید عبورکند، این کاررا انجام بدهد و مشکل را حل نماید .

وی درادامه بیان کرد: به اعتقاد من واردات خودرو می تواند تولید را تنظیم کند و باعث ایجاد رقابت شود .اگرچه این کار قدری تاخیردارد که البته شاید این تاخیر به علت تعویض وزیر باشد .

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید به این نکته که باید هرچه زودتر دولت این کاررا شروع کند، اظهار داشت :اگردولت ارزندارد به بخش خصوصی اجازه دهد، ارزمنشاء خارجی ، ارزی که در اختیار مردم قرارداردو همچنین ارزهای صادراتی که دولت می تواند، برای آن ها مشوق نیز ایجاد کند را وارد عمل نماید و آن ها را به این سمت هدایت کند تا این نیازی که در کشوراست را از این طریق تنظیم‌ شود .

اکبری تالار پشتی خاطر نشان ساخت: به نظر من این کار آرامشی را در جامعه ایجاد می کند و همچنین سبب رضایت عمومی خواهدشد و این در حالیست که درسال گذشته خودروسازان و قطعه سازان بزرگ با من مکاتبه داشتند که ما با واردات خودرو هیچ مخالفتی نداریم وکارخودمان را انجام می دهیم .

وی در ادامه اظهار داشت: به اعتقاد من باید یک سطحی را که خود دولت و وزارت صمت اعلام کرده است که حداقل پانصد هزار تقاضا برای خودرو وجوددارد اما خودرو نیست که در واقع نیاز بازار است را یادآوری نمایم و از طرفی یک بحثی که از طرف دولتی ها مطرح می شود، اینست که آن ها به دنبال تنظیم‌بازار می باشند و ما می گوییم شما تنظیم‌ تولید کنید و بالطبع آن تنطیم‌بازار خودش ایجاد می شود.

اکبری تالار پشتی با بیان آن که درحال حاضر بخش خصوصی و خودروسازهای بزرگ ما مانند سایپا و ایران خودرو که شرکت های بزرگ خودروسازی ملی ماهستند از نظر من اگر دولت دخالت نکند و مدیران را آزاد بگذارد و فقط نقشه راه و خواسته اش را به آن ها نشان دهد ، آن هامی توانند به سراغ بهترین‌پروژه هابروند و تمام ظرفیت هارا بروی هم بگذارند و شرکت های دانش بنیان راوارد کنند و خودرو هایی مورد نیاز را تولیدنمایند. زیرا هیچ کشوری نمی تواند همه خودروهارا تولید نماید و یک تنوع و نیاز سنجی می شود و بادر نظر گرفتن سیاست های دولت ،هم تولید و هم واردات انجام‌ می شود .

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درپاسخ به این پرسش که برخی از محصولات در صنعت خودرو فاقد استاندارد اجباری هستند که می توان به بدنه خوردها اشاره کرد از این رو برای کیفیت این بخش چه برنامه ای در پیش روست، تصریح کرد: من بارها تاکید کردم ،سخت گیری هایی که استاندارد انجام می دهد، کار درستی است اما این سختگیری ها نباید به گونه ای باشد که تعارض ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگرچه استاندارد منطقی که دارد هم‌به نفع جان مردم‌ و همچنین به نفع مال مردم است اما اگر سخت گیری های انتهایی را در همان ابتدا انجام‌ شود در اجرا ممکن است با مشکلات مواجه شویم .

اکبری تالار پشتی خاطر نشان ساخت: ریاست استاندارد با حضور خودرو سازان در کمیسیون دعوت و مسائل شان را مطرح کردند و صحبت های لازم انجام شد . آن ها نیز واقع بین هستند و همراهی لازم را انجام دادند و در تولید اتوبوس و خودرو های سواری استاندارد همکاری می کند اما سختگیری هایی که انجام می شود ،طبیعی است و باید بشود اما بشکلی که به تولید آسیب نرسد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.