×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
هیچ پروژه‌ای بدون هدف، برنامه و راهکار تعیین شده انجام نمی‌شود/ افتتاح بوستان بانوان شهربانوی کوهسنگی

به گزارش توس اکو، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از بوستان شهربانوی کوهسنگی گفت: هیچ پروژه‌ای بدون هدف، برنامه و راهکار تعیین شده انجام نمی‌شود، زیرا ما به دنبال شناسایی نیاز‌های شهر و تامین آن‌ها هستیم.
وی اظهار کرد: تا پایان دوره مدیریت ششم تعداد بوستان‌های بانوان در سطح شهر مشهد دوبرابر خواهد شد. مشهد پارک‌های بسیاری دارد که برخی از آن‌ها دارای شهرت ملی بوده و یکی از خاص‌ترین آن‌ها بوستان کوهسنگی با ۱۰۰هکتار مساحت است.
وی با بیان اینکه کوهسنگی دارای ۸ باغ با کاربری‌های مختلف است، گفت: بوستان شهربانو امروز با کاربری ویژه بانوان به بهره‌برداری رسید.


شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: خدمات مدیریت شهری در دوره ششم هدف‌گذاری شده و براساس نیازسنجی محدوده‌های مختلف شهر است. هیچ پروژه‌ای بدون هدف، برنامه و راهکار تعیین شده انجام نمی‌شود، زیرا ما به دنبال شناسایی نیاز‌های شهر و تامین آن‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری به دو موضوع حاشیه شهر و نیاز‌های بانوان توجه بسیاری شده است، گفت: رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر و توسعه خدمات در شرق مشهد جزو کلان پروژه‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود‌.
وی تاکید کرد: پیگیری طرح تفصیلی یکی از مسائلی بود که حاشیه شهر به آن نیاز مبرم داشت و ما توانستیم با تکمیل طرح تفصیلی زمینه را برای ارائه خدمات بهتر در این بخش شهر فراهم سازیم.
شهردار با بیان اینکه در سال جاری ۵۲درصد بودجه جاری شهر به حاشیه شهر اختصاص یافته است گفت: امروز مدیران شهری در تلاش هستند تا با تمام توان مشکلات حاشیه شهر حل شود.
قلندرشریف ادامه داد: هدف‌گذاری توسعه شهر به سوی شرق، ایجاد محرک‌های توسعه در شرق مشهد، تعامل با سرمایه‌گذاران و افزایش میزان خدمات شهری در این مناطق از جمله فعالیت‌های مدیریت شهری در حاشیه شهر مشهد است.
شهردار مشهدمقدس از احداث پارک ۷۳هکتاری در شرق مشهد خبر داد و افزود: کلنگ فاز اول این بوستان با مساحت ۱۳/۵هکتار به زودی بر زمین خواهد خورد و ما در این بوستان نیز فضایی ۷هکتاری برای بانوان پیش‌بینی کرده ایم.
وی افزود: امروز علاوه بر پارک شهربانوی کوهسنگی، ۱۷ پروژه دیگر با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان در سطح منطقه ۸ شهرداری مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: بزرگ‌ترین پاداشی که برای مدیران شهری می‌توان در نظر گرفت، رضایت مردم از خدمات شهری است.شهردار مشهدمقدس در بخشی از این مراسم ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی در تجاوز به خاک فلسطین اشغالی گفت: مدیریت شهرداری و شورای شهر از حداکثر توان خود در دیپلماسی شهری استفاده کرد و با ارتباط‌گیری با سازمان‌های بین المللی همانند یونیسف و یونسکو درخواست داشته تا این نهاد‌ها در ایجاد اجلاسیه‌هایی برای حمایت از مردم فلسطین عملکرد بهتر و بیشتری داشته باشند.

قلندرشریف با بیان اینکه شهرداری مشهدمقدس آمادگی خود را به یونیسف برای برگزاری اجلاس حمایت از کودکان فلسطینی اعلام کرده است، گفت: مدیریت شهری همچنین آمادگی دارد تا اجلاس شهرداران کشور‌های اسلامی را درراستای حمایت از موضوع فلسطین در مشهد برگزار کند.
شهردار مشهدمقدس خبر داد: از وزارت امور خارجه طی مکاتبه‌ای درخواست کرده که شرایط را برای عقد خواهرخواندگی میان مشهد و غزه فراهم سازد تا بتوانیم در راستای فعالیت‌های بازآفرینی و فعالیت‌های فرهنگی در کنار مردم مظلوم فلسطین بایستیم.

بوستان بانوان «شهربانو» کوهسنگی مشهد بیش از یک هکتار وسعت دارد

مهدی یعقوبی در این مراسم اظهار کرد: در راستای تکالیفی که شورا برای احداث بوستان‌های بانوان به ویژه در پارک‌های بیش از پنج هکتار به عهده شهرداری مشهد گذاشته است، کلنگ ساخت پارک بانوان کوهسنگی در سال گذشته به زمین خورد.

وی با اشاره به اینکه شهربانوی کوهسنگی بیش از یک هکتار وسعت دارد و برای ساخت آن حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: برای فضاسازی این پارک بیش از ۷۰هزار گونه گیاه دائمی و فصلی کاشته شده است و در مجموع چهار هزار مترمربع فضای سبز در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: ۷۰۰ مترمربع زمین ورزشی والیبال و بدمینتون، ۴۵۰ متر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و یک مسیر پیاده‌روی سلامت برای نرمش‌های صبحگاهی هم به عنوان فضا‌های ورزشی و تفریحی در شهربانوی کوهسنگی، مسیر دوچرخه سواری، کافی‌شاپ و … پیش‌بینی و ساخته شده است.

یعقوبی گفت: با توجه به قدمت پارک کوهسنگی و درختان قدیمی که در این بوستان وجود دارد همه مسیر‌ها و امکانات این بوستان بانوان درحالی ساخته شده که به درختان قدیمی پارک کوهسنگی هیچ آسیبی نرسیده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی فضا‌ها و امکانات ویژه برای مادران و کودکان که یکی از ویژگی‌های خاص شهربانوی کوهسنگی است، تصریح کرد: اتاق‌های مادر و کودک برای شیردهی، تعویض نوزاد و استراحت آن‌ها در این بوستان احداث شده است و در کنار آن نیمکت‌ها، تاب مادر و کودک و مبلمان ویژه‌ای برای کودکان طراحی و اجرا و فضای دنجی آماده شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: در بوستان بانوان کوهسنگی به صورت ویژه‌ای به کم‌توانان جسمی و حرکتی توجه داشته‌ایم تا آن‌ها هم بتوانند به راحتی از این بوستان و امکانات آن استفاده کنند، به همین منظور دسترسی به تمام امکانات این بوستان بزرگ به صورت رمپ در نظر گرفته شده است که استفاده از فضا‌های شهربانوی کوهسنگی برای توانیابان میسر باشد.

وی با بیان اینکه در بوستان کرامت نیز پیش‌بینی شده است که برای بانوان فضا‌هایی طراحی خواهد شد و همچنین در توسعه این امر تلاش خواهیم کرد، گفت: ١٣٠ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع پیش‌بینی شده که تحول عظیمی است و تصمیم گرفته‌ایم در این دوره حدود ۴٠ هکتار فضا‌ برای بانوان احداث و به بهره‌برداری برسانیم.

امیدواریم امسال شاهد کلنگ‌زنی پارک ٢۵ هکتاری بوستان جهانشهر باشیم

کاظم یزدان‌مهر نیز در آیین بهره‌برداری از بوستان شهربانوی کوهسنگی و ١٧ پروژه عمرانی و زوده بازده در منطقه مشهد٨، ضمن اشاره به این موضوع که شورای شهر و مدیریت شهری نگاه و توجه ویژه‌ای به این منطقه دارند و هر ساله باید اعتبارات عمرانی خوبی داشته باشیم و پروژه‌های خوبی در سطح منطقه اجرا کنیم، اظهار کرد: در سال ١۴٠٠ کل اعتبارات این منطقه ١٧٠میلیارد تومان بود، با توجه به حساسیت این منطقه در سال ١۴٠١ این اعتبارات به ١٧٧ میلیارد تومان و در سال ١۴٠٢ به ٢۴٠ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این اعتبارات را جذب و پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های فرهنگی ورزشی و فضای سبز و… داشته باشیم.

شهردار منطقه ٨ گفت: بانوان قشر عظیمی از اجتماع هستند و نقش محوری در مدیریت خانواده دارند، آن‌ها در سالیان اخیر توانستند در عرصه‌های مختلف اجتماع بدرخشند و نقش‌های کلیدی و محوری را قبول کردند و در انجام آن نیز موفق بودند.

یزدان مهر تأکید کرد: بانوان روزانه در پارک‌های سطح شهر مشهد در قالب فعالیت‌های مختلف حضور دارند و آن‌ها مطالبات مختلفی از شورای شهر و شهردار داشتند. سپس این عزیزان به این مطالبات و درخواست‌ها لبیک گفتند و علاوه بر فضای عمومی، فضا‌هایی خاص و ویژه برای آن‌ها فراهم شده است تا بتوانند آزادانه در آنجا فعالیت کنند.

شهردار منطقه ٨ ادامه داد: این اتفاق مبارک با تمهیدات شهردار از سال گذشته و امسال به جدیت آغاز شده است. این مجموعه‌ها مجهز به امکانات زیادی برای بانوان است. این نوید را می‌دهم که با توجه به تاکیدات شهردار در اجرای پروژه‌های بزرگ، به غیر از این بوستان که شاهد بهره‌برداری‌اش هستید، ١٧ پروژه با اعتبار ١٠٧ میلیارد تومان نیز در این منطقه بهره‌برداری خواهد رسید. ان‌شاءالله امسال شاهد کلنگ‌زنی پارک ٢۵ هکتاری بوستان جهانشهر باشیم تا سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.